וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרייב הירוק של וולוו

10.9.2008 / 11:39

היצרנית משוודיה ממשיכה להציג מכוניות ירוקות להן מנוע דיזל חדשני עם קריצה אל העתיד. אם יהיה לנו כזה מחר

עולם כמנהגו נוהג, וגם יצרניות הפרימיום רודפות אחר האוויר הנקי והחסכון הנחשק בדלק. מרצדס וב.מ.וו כבר הציגו בעבר, כל אחת בתורה, טכנולוגיות בעלות רגישות סביבתית וכעת עושה זאת וולוו שתשעט קדימה אל תערוכת פריז עם שלוש גרסאות שונות למנוע זהה. הזוכה היא המשפחה הקטנה של וולוו, הכוללת את ה-C30, S40 ו-V50 עם פליטת CO2 בין 115 גק"מ ל 120 גק"מ.

את קונספט ה-DRIVe הירוק הציגה וולוו עם ה-C30 בתערוכת פרנקפורט 2007. המטרה היתה להחדיר את האופציה הנקייה גם לדגמים שאינם קטנים או עירוניים באופיים כפי שנעשה כעת. מנוע הדיזל 1.6 ל', מציע בכל גרסאותיו רמת פליטה נמוכה מאוד של CO2 העומדת על בין 115 ל-120 גק"מ, וצריכת דלק של כ-22.7 ק"מ לליטר. המעטה החיצוני זוכה לכל התוספות או הקיצוצים הנדרשים בשם החסכון, ואין בכך חידוש ביחס ליצרנים מתחרים המשתמשים בשיטה זהה לצמצום המזהמים והצריכה.

עוד בגרסה זו שלדה המונמכת ב-10 מ"מ לה כיסוי אווירודינמי לזרימת אוויר חלקה בתחתית המרכב, פגוש מוגדל מלפנים ב-S40 וב-V50, מסיטי רוח לצידיי הגלגלים הקדמיים ב-C30 וחיפויים מיוחדים לחישוקים להם גם צמיגי מישלין מופחתי חיכוך. גם יחסי ההעברה בהילוכים הגבוהים שונו ורק כאן מדברים על השגת חיסכון של 1.5 אחוזים בצריכת הסולר.

וולוו מתעסקת רבות עם נושא איכות הסביבה, וסדרת ה-DRIVe מצטרפת לגרסאות הביודלק שלה והפיתוחים בתחום החשמלי. האם היא הופכת אט אט למובילה בתחום?

וולוו Drive. אתר יצרן
הירוק יותר ירוק היום/אתר יצרן
וולוו Drive. אתר יצרן
C30/אתר יצרן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
S40/מערכת וואלה!, צילום מסך
וולוו Drive. אתר יצרן
V70/אתר יצרן
וולוו Drive. אתר יצרן
וולוו Drive/אתר יצרן
וולוו Drive. אתר יצרן
וולוו Drive/אתר יצרן
וולוו Drive. אתר יצרן
וולוו Drive/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully