וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלון האווירי של רנו

11.9.2008 / 10:07

לתערוכת הבית, לא תגיע רנו בידיים ריקות. לחללית קוראים אונדליוס קונספט וברור שיש לה טכנולוגיות ירוקות

נדמה כי תערוכת הרכב בפריז נמרחת על כמה חזיתות במקביל. כל היצרניות החשובות, או לפחות אלו שיש להן בהיצע כלי-רכב קונספטואלים, מציגים אותם כפורצי גבולות כשהן כמובן דואגות על הדרך לשווק את הבשורה הירוקה. את החריגות העיצוביות כנראה יספקו הצרפתיות כמנהגן השנתי והאונדליוס של רנו, כך זה נראה, תהיה אטרקציה של ממש בין הדוכנים.

עיצוב האנדליוס נלקח ישירות מעולם התעופה, ואם משהו במימדיה מזכיר לכם רכב קונספט מהעבר שהגיע לייצור (והופסק), יש בכך מן האמת. האוונטים למי שזוכר, הייתה אף היא מכונית ארוכה סאלונית ואוורירית, אך עיצובה הביזארי חיסל את מכירותיה לאחר כשנתיים בלבד. רנו אזרה אומץ מחודש בתקופה האחרונה למרות שמרנותה של המגאן החדשה, ועיצבה מכונית מוארכת ומודרנית עם גלי עיצוב חללים המשרים את התחושה העומקית בתא הנוסעים.

המראה השלוח נראה משוייך יותר לאוויר מאשר לאדמה. מבנה המכונית מפוסל במעין קווי מתאר אירונאוטיים, להוציא את החישוקים בקוטר 23 אינטש הענקיים המסוגלים להחזיר את קרני השמש. הגריל המוכסף תופס כמעט את מרבית החרטום הקדמי והחלונות הצדדים כמו גם השמשה והגג, משוכים לאורכה של המכונית בכדי להעצים את אור העולם הפורץ פנימה ולהקנות לה מראה אחיד, דמוי קשיחה אחת חלקה. ישבנה, כך על פי מעצב הבית פטריק לה-קווימה, עוגל והורחב לצדדיו עם מסיטי אוויר לכוון הגלגלים על מנת להפחית את הגרר ולסייע בצריכת הדלק.

אל תסתכל רק בקנקנן

כמו המגאן קונספט של ז'נבה, גם כאן דלתות המכונית נפתחות כלפי מעלה (שחף בעגה המקומית), חושפות את המשכה של האלגנטיות החיצונית גם בפנים. לאונדליוס מקום לשישה אנשים בחלוקה לשלוש שורות, בלי שום קיצוצים בנושא המרווח כמובן. אורכה קרוב לחמישה מטרים, רוחבה שני מטרים וסעיף הגובה רושם 160 ס"מ. רנו ערכה את המודל של תא הנוסעים כפי שהייתם מצפים למשל ממחלקה ראשונה של חברת תעופה. מתקבלת כך נאמר, אווירה של חדר אורחים מעודן עם נגיעות אור מבחוץ אך כשיורד הלילה, נפרסת התאורה הקרחונית הכחולה בפני הנהג והיושבים. מערך האלקטרוניקה המשוכלל כולל כמה מנפלאות הדור האחרון של המולטימדיה והסאונד, עם מערכות ניווט חדשניות ותפריט מוקרן המאגד את כל הפונקציות הנדרשות. העתיד כבר שם.

אי אפשר בלי הירוק

אז מה קורה בחרטום? למנוע הטורבו דיזל נפח של 2.0 ל' והוצמדו לו עוד שני מנועים חשמליים קטנים מלפנים ומאחור, עם הספק של 20 קילווואט כל אחד המסייעים ל-205 כ"ס ול-45 הקגמ"ים של היחידה להאיץ את האונדליוס ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות. צמיגי המכונית תוצרת מישלן על רוחבם השופע – 245/40/23 - יאחזו בכביש, כשעל הצד הביצועי יותר אומרים ברנו, לא פסחו ולא גרעו במקביל לכיול הנוחות המתבקשת. מערכת ההנעה תהיה כפולה וקבועה אך צריכת הדלק תשמר על יותר מ-22 ק"מ לליטר. אי אפשר בלי הנתון הסביבתי כמובן ועבור פליטות המזהמים, תניב האונדליוס רק 120 גק"מ של CO2.

כולם רוצים לטייל אל עתיד ירוק ונקי. האונדליוס כך זה נראה, מעופפת לה בנתיבי תעבורה משלה. מה שלא יקרה, תערוכת פריז עומדת השנה בסימן הירוק והחסכוני וכנראה שרנו תעשה זאת עם קצת יותר סטייל מכולם. דיילת, אפשר עוד כוסית יין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully