וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: יוסאנג MS3 המחודש

ערן טננבאום

11.9.2008 / 10:52

יוסאנג מגישה לציבור את הקטנוע הפופולארי שלה - ה-MS3, לאחר ששודרג בשנת הדגם הנוכחית

ה-MS3 בנפח 250 סמ"ק, היה אחד מראשוני הקטנועים הקוריאניים שהגיעו לארץ תחת היבוא של 'מבט קדימה'. כשהגיע, נחשב לסוג של חלוץ. הוא היה ראשון מסוגו, ולמרות הכל, הציע חבילה לחלוטין לא רעה, במחיר סביר. המצב היום, לא שונה משמעותית - הוא זול במעט מהטיוואנים המקבילים, ולא בהכרח נחות מהם. במקביל, הוא אמנם יקר יותר מהסיניים, אבל בהחלט יהיה מוצלח יותר, מרובם לפחות.

מה שאתם רואים בתמונות, זו גרסה משודרגת ומעודכנת של דגם זה (DLX). בין השינויים תוכלו למצוא מושב משודרג עם משענת גב גדולה, חזית שונה, עיצוב מחודש של לוח המחוונים ומגוון שינויים מכאניים. המחיר עומד על 21,200 ש"ח, שהם מחיר בהחלט אטרקטיבי לכלי בנפח זה. אז מה בדיוק שווה קטנוע קוראני משודרג כשבוחנים אותו קצת יותר לעומק? מיד תדעו.

ויזואל

קודם כל, אפילו אם הלוק שלו לא ממש מוצא חן בעיניכם, קצת קשה להתעלם מהנוכחות שלו. הוא אמנם לא ממש נראה חדיש, ואולי לא יקבל את פרס העיצוב המקורי של בצלאל, אבל הוא מרשים. מסכת החזית פשוט ענקית וצמד פנסי ההלוגן הממוקמים בה, ענק בהתאם. אם הוא היה בחורה, את החזיות שלו היה קונה רק ב'מתאים לי'. מדרס הרגליים רחב ושטוח, וגם התחת שומר על מראה תואם עם חתיכת 'קבוס' רציני ושמן למדי.

מעניין לי ת'תחת

לא הרבה פעמים אפשר להגיד משפט כמו 'מעניין לי ת'תחת' וממש להתכוון אליו, אבל בהתחשב בעובדה כי אחד הדברים ששופרו בדגם זה של ה-MS3 היה המושב, זה תופס. אני לא ממש זוכר כמה גרוע היה המושב בדגם המקורי, אבל מצב המושב המשודרג אינו מוצלח ברמה שיהיה אפשר לא להתלונן עליו. נסיעות קצרות יעברו בשלום, אבל כל שהייה במושב העולה על 20 דקות, תגרום לטוסיק שלכם להתנמנם קלות, ולדרוש עצירה להתרעננות. המשענת הרחבה מאפשרת התרווחות על ידי העברת חלק מעומס משקל הגוף אליה, אבל זה רק משפר את המצב ולא פותר אותו. במקרה הטוב זה יקנה לכם עוד 3 דקות של שקט, לפני שיללות העכוז ודרישתו למנוחה יחרישו לכם את האוזניים.

מתחת למושב יש יופי של תא אחסון. הוא גדול מספיק בשביל להכיל קסדה אחת מלאה (למרות שהמושב עשוי להסגר עליה טיפה בלחץ), ויש מצב למעיל קיץ ואולי גם כפפות. יש תא נוסף בחופה הקדמית, ומעליו ממוקם לוח המחוונים, שנראה לחלוטין סטנדרטי למרות (או בזכות) השדרוג. בכל מקרה, משודרג או לא, הוא קריא, נאה ומספק שפע מידע.

על מה כל הרעש

איך שמניעים את הכלי, הדבר הראשון ששמים לב אליו, זה שהמנוע עושה הרבה רעש. לא ממש ברור איך צילינדר אחד מקורר נוזל עם 4 שסתומים ומערכת הזרקה, עושה כל כך הרבה ברדק. במיוחד כשהוא חמוש בדוד פליטה שמן כל כך, שנראה כאילו פשוט שחכו לחבר אליו את הקולטי-שמש.

בכל מקרה, לנו אין בעיה עם זה, כי ברגע שרעש המנוע מתורגם לביצועים, הוא משכיח מהרוכב הכל. הכלי הזה פשוט טס. יחידת ההנעה שלו היא ללא ספק אחת החזקות בקטגוריה. הזינוק אמנם לא ממש עוצר נשימה, אבל ברגע שמסיימים 'לזנק' ומתחילים 'לנסוע', מתגלה המנוע במלא הדרו. הוא מושך את הכלי מהר וחזק לאורך כל עקומת המהירות החוקית, ולפחות על השעון, יכול להגיע מספיק רחוק בשביל שתקבלו שלילה במקום ואפילו יספרו עליכם בחדשות.

למרות היותי עד למאורע בעצמי, אפילו לי מרגיש לא טבעי לכתוב שהצלחתי לראות על השעון מהירות העולה על 150 קמ"ש. הקטע הוא, שאפילו אם השעון נוהג כמנהגן של בחורות רבות - ומזייף, גם סטייה של 10 אחוז מהמהירות המדוברת היא מכובדת.

הבעיה העיקרית עם המנוע - אם אפשר לקרוא לזה 'בעיה' - היא שהוא חזק משמעותית משאר המכלולים של הכלי. המתלים רכים יחסית, ומספקים יכולת סינון מהמורות ועקיבה סמלית בלבד אחרי תוואי הכביש. הם לא ממש מפנקים ברכותם מצד אחד, ולא ממש שומרים על אספקת מידע סדירה לרוכב על המתבצע בין הצמיגים והכביש מצד שני. זה לא שהם גרועים חלילה, זה שהם פשוט לא באמת מסוגלים לספק את העבודה הנדרשת בשביל לעמוד עם ביצועי המנוע. מי שיקפיד לרכב רגוע, לא יתקל בבעיות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אתם החוליות החלשות

פחות או יותר כמו המתלים, גם הבלמים כאלה (דיסק כפול מלפנים ואחד מאחור, במערכת בלימה משולבת). כשאני אומר 'כאלה', אני מתכוון שהם מספקים יכולת טובה בסה"כ, אבל נופלים משמעותית מביצועי המנוע. תשאלו למה זו בעיה, ולמה אני כל הזמן דש ומהדס בנושא? - אני אסביר.

קודם כל, זה אומר שבמנוע השקיעו מספיק בשביל לעשות אותו טוב ומוצלח, ומשום מה, על שאר המכלולים החליטו לוותר. כאילו מישהו במפעל אמר - "יאללה, דחוף להם שם 25 כ"ס שיסתנוורו מהכוח ולא ישימו לב לשאר הדברים. ממילא כולם רוצים רק 'מנוע'...". וזה כמובן תרגום חופשי מאוסף של מילים בקוראנית שרובנו לא היה מבין.

הבעיה השנייה עם העדר ההלימה בין המכלולים, היא שכשמנוע מושך למהירות של 150 קמ"ש נניח, אף אחד משאר מכלולי הכלי, לא באמת מסוגל להתמודד עם זה. מי שינסה - רחמנא לצלן - לבלום את 158 הק"ג הללו מהמהירות הזו כפועל יוצא של צורך בתאוטה מידית, יגלה שזה "פשוט" כמו לעשות בלימת חירום בנושאת מטוסים. זה פשוט לא מתאים. הקטע הוא, שאם המנוע לא היה חזק כל כך, העדר היכולת של שאר המכלולים לא היה ממש בולט.

קונים או לא?

כשבוחנים את ה-MS3 בצורה אוביקטיבית, הוא אמנם רחוק מלהיות מושלם, אבל הוא סוג של בחירה נכונה. את מה שהוא אמור לעשות הוא עושה לא רע, ובפחות כסף מרוב המתחרים שלו. בכל זאת, המציאות מלמדת שיש מספיק רוכבים מקומיים, שיוותרו עליו לטובת משהו קצת יותר מוכר ומוכח. למותג יוסאנג בארץ אמנם צפוי קרב לא פשוט מול המתחרים המבוססים יותר, אבל לפחות המוצר המדובר, מיצג אותם בצורה בכלל לא רעה, ובאחלה תמורה למחיר.

  • עוד באותו נושא:
  • יוסאנג
  • ms3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully