וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימן לכל פועל

12.9.2008 / 10:12

הונדה עורכת ניסויים בטכנולוגיות מימן, אשר תשמשנה בעתיד גם להכנה ותדלוק בבתים. עד כמה אנו קרובים לרבולוציה?

הונדה דוחפת את ישום טכנולוגיית המימן זה תקופה ארוכה. החזון שלה מתברך בלא מעט הצלחות ביניהן גם כמה תחנות תדלוק הפועלות בעזרת אנרגיה סולארית. הדרך לחטא את הגלובוס מכל מזהמיו הנפלטים ומחוררי שכבת האוזון, הביא את היצרנית היפנית להקמת תחנת כוח חדשה בביתה שבארה"ב, המיועדת כולה לפיתוח אמצעי האנרגיה מבוססי מימן עבור כלי רכב אשר במקביל מספקת עבור יחידות המפעל מים חמים וחשמל.

מאז 2001, ניסויים אלו התקיימו על ידי החברה בכמה נקודות. מרבית המאמצים הושקעו בתחומי האנרגיה הסולארית ובגז. במשך תקופה זו, הצליחה החברה להפחית את פליטת ה-CO2 בצורה משמעותית תוך ניטור קבוע של כמות הפליטה המפעלית. ב-2003, הונדה כבר הוציאה את פיתוחיה החוצה והקימה תחנת כוח עבור מכוניות ובתים בשם 'Home Energy Station' (או HES בקיצור), עדיין בגדר ניסיון.

את ההתקדמות המשמעותית השיגה הונדה ב-2004, כשנרקם שיתוף פעולה עם חברת 'Plug Power' האמריקנית המספקת חשמל לבתים בארה"ב ובקנדה. עד לנקודת הזמן ההיא, מערך הייצור היה מעט מסורבל ולמרות שתפעולו הניב איכות חיים משופרת, עדיין היה חוסר שביעות רצון בנוגע לרמת הפליטה הגבוהה. בנובמבר של אותה שנה, הוקמה תחנת אנרגיה שנייה עבור שימוש זהה, בפרט לבתים. הונדה הצליחה לקזז כ-50 אחוזים מדחיסות החומר שהיו עד כה החלק המסורבל והכבד בייצור, כשנתוני החסכון מדברים על הפחתה של כ-30 אחוזים בפליטת CO2 וכ-55 אחוזים מעלות התפעול הביתית ביחס לניצול חשמלי רגיל.

בשלב זה, הונדה מציגה את הדור הרביעי בטכנולוגית HES במקביל למכוניתה החדשה קלריטי FCX הנושאת את הפיתוחים האחרונים לתחומי השינוע. גודלה של המערכת הביתית, למרות שקטן בכ-70 אחוזים מהדור הראשון, עדיין מונע ממנה את הפיכתה למצרך ציבורי נפוץ. לשם דוגמה, כל הציוד הנדרש להפקת אנרגיית המימן תופס נפח של חדר ממוצע, כך שברמה הפרקטית זה עדיין רחוק מיישום מלא. יחד עם זאת, תחנות קטנות לתדלוק מכוניות בטכנולוגיית FCX לדברי הונדה, יתחילו לאכלס נקודות שונות ובפיזור נרחב יותר בארה"ב ובקנדה בשנים הקרובות.

שאלת היום: איזו טכנולוגיה תתפוס יותר מקום בחיינו בעתיד, תא דלק או חשמל?

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully