וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: שור קופץ בראש

ירון אדרי

14.9.2008 / 17:00

השור עם הכנפיים חורש טוב בבוץ. ווטל מצליח להעניק נצחון ראשון לעצמו ולטורו רוסו. מאסה מסיים לפני המילטון ורייקונן מחוץ לניקוד

העניין שהחל עם מירוץ הדירוג אמש, המשיך גם אל תוך המירוץ היום. הגרנד פרי האיטלקי במונזה נערך בתנאי רטיבות שדרשו מהנהגים המון זהירות וריכוז. ובאין מכונית לפניו שתפריע לו את הדרך, החל סבסטיאן ווטל (טורו רוסו) שזינק מהפול פוזישן לפתוח פער מבטיח מלפנים. עוד קודם לזינוק, שבשל תנאי הרטיבות היה תחת מכונית הבטיחות, שבק המנוע בטורו רוסו של סבסטיאן בורדה שניצב בעמדה הרביעית, מעיב מעט על ההישג שספק אם יחזור בעתיד הקרוב.

ווטל כאמור פתח פער מלפנים, כשהייקי קובליינן (מקלארן) שומר מרחוק על המקום השני. בן קבוצתו במקלארן לואיס המילטון שזינק מהמקום ה-15, סימן כבר בהקפות הראשונות כי הוא בא לעבוד קשה בכדי לשמור על מקומו בראש טבלת הנהגים. תוך שהוא מציג יכולת נהיגת גשם עילאית, מצליח המילטון לעקוף את מתחריו בזה אחר זה, כולל את קימי רייקונן (פרארי) שממשיך את היכולת הלא משכנעת שלו. מלפנים, שומר פליפה מאסה (פרארי) על מקומו.

העקיפות המשיכו לכל אורך המירוץ, כשבחלק מהמקרים מקצרים הנהגים את הפניות בשל הרטיבות. אלא שלאחר ענישתו של המילטון על מעשה דומה בשבוע שעבר, כולם וויתרו על היתרון שהושג. למרות התנאים, ניכר כי רובם של הנהגים העדיפו יותר מכל לשמור על המכונית ורק פרישה אחת נרשמה מצידו של ג'יאנקרלו פיסיקלה (פורס אינדייה).

10 ההקפות האחרונות העירו שוב את המתח כשהנהגים, רובם ככולם, מעדיפים את צמיגי הביניים בשל התייבשותו המסויימת של המסלול. ווטל וקובליינן המשיכו להחזיק בהובלה עד לסיום, כשרוברט קוביצה (ב.מ.וו) מצליח לסיים שלישי וזאת לאחר שזינק מהמקום ה-11. את המקום הרביעי תופס פרננדו אלונסו (רנו) ואחריו ניק היידפלד (ב.מ.וו), מאסה והמילטון. מארק וובר מרד בול, מסיים שמיני. רייקונן, למרות שהתעורר רק לקראת הסיום וגם קבע את ההקפה המהירה במירוץ, מסיים מחוץ לניקוד בפעם השלישית ברציפות.

בשלב זה, עד אשר תתברר תוצאת ערעורו של המילטון על ענישתו במירוץ הקודם, עומד הפער בינו ובין מאסה על נקודה אחת בלבד, 4 מירוצים ו-40 נקודות לסיום העונה.

תוצאות סיום וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי מונזה, איטליה:
1. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו
2. הייקי קובליינן, מקלארן
3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו
4. פרננדו אלונסו, רנו
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו
6. פליפה מאסה, פרארי
7. לואיס המילטון, מקלארן
8. מארק וובר, רד בול


אליפות הנהגים לאחר מירוץ 14:
1. לואיס המילטון, מקלארן - 78 נק'
2. פליפה מאסה, פרארי - 77 נק'
3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 64 נק'
4. קימי רייקונן, פרארי - 57 נק'
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 53 נק'
6. הייקי קובליינן, מקלארן - 51 נק
7. פרננדו אלונסו, רנו - 28 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה - 26 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ 14:
1. פרארי - 134 נק'
2. מקלארן - 129 נק'
3. ב.מ.וו - 117 נק'
4. טויוטה - 41 נק'
5. רנו - 41 נק'
6. טורו רוסו - 27 נק'
7. רד בול - 26 נק'
8. וויליאמס - 17 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully