וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה של מחר, סנקציות של היום

16.9.2008 / 16:29

תערוכת 'ישראטראפיק' הנערכת בימים אלו בגני התערוכה, היתה יכולה להיות יותר ממשטח יח"צנות. עתיד מחורר

לראשונה בישראל נערכת תצוגה בינלאומית (לא בקנה המידה כמובן), של פתרונות טכנולוגיים בתחומי התעבורה. מערכות חנייה חדישות, טכנולוגיות ניטור, מייצגים שונים של מערכות איתור והתרעה, ואי אפשר כמובן בלי מייצגים של מעקות בטיחות וסימולציות נהיגה. שנת 2009, תעמוד בעיקר בסימן שיפור התשתיות והחדרת תשלום הגבייה באזור גוש דן-רבתי.

45 מציגים ו-7,000 מ"ר של פיתוחים הקנו למערכת השיווק של הדוכנים נמרצות חיוכית על מנת לשנע את הבאים, אבל למרות זאת, הייתה תחושה של קפאון תמוה בחלל האוויר. הכול יפה, זוהר, גדוש דיבורים ואמצעי שכנוע. אך כנראה שכולם יודעים שמאחרי כל הפיתוחים המעניינים הללו, חבויה לה צרה גדולה פי כמה ששורשיה נטועים עמוק באדמה מדממת – תוצאה ישירה של הרוגי תאונות הדרכים.

מציאות מדכאת

מסיבת העיתונאים אשר נערכה סמוך לפתיחת הביתנים הצליחה לדכא גם את האופטימיים שבנו. דבריו של מנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן, הקנו ביסוס לחוסר האונים המשתולל בכבישים. המשרד אמנם פועל במרץ לקדם ולהחזיק ככל שניתן בתקציב המוקצה על ידי האוצר, אך עם למעלה מ-850 מיליון שקל שקוצצו לכ-500 בלבד על ידי הממשלה, אי אפשר להתקדם לשום מקום.

לדבריו, הקיצוץ בתקציב מהווה הפרה בוטה לדרישות ההכרחיות לקיום פרוגרסיה תקינה עבור כל המעורבים, ושיתוף הפעולה בין הרשות הלאומית, אור ירוק ומשרד התחבורה. יו"ר הרשות הלאומית יאיר דורי, כבר כיוון אל מקום אחר אך לא פחות מוגבל ביישומו. מדבריו עולה תמונה של רשות שנתקלת שוב ושוב במחסומים תקציבים, אשר כוחה והשפעתה נבלמת בכל פעם שגחמה אחרת ופוליטית תופסת את מקומה.

חינוך בסימן שאלה

נושא החינוך גם הוא עומד בסימן שאלה. בשנה האחרונה הושמו תכניות לשילוב שיעורי תחבורה ותעבורה עבור בני נוער וצעירים. יותר מ-80 אלף תלמידים משתתפים היום בתכנית זו ברחבי הארץ, אך עד עתה, מדובר בקורס שאינו בגדר חובה (משמע, אין בחינת בגרות). מה בדיוק קודם למה? ואיזה מן סדר עדיפויות מקולקל מונהג במדינת ישראל בשנת 2008? תשאלו את משרד האוצר שקיצץ 200 מיליון שקל מתקציב הרשות הלאומית.

בנוסף, חשף יאיר דורי כי בקרוב יעלה אתר אינטרנט משודרג לרשות, בו האינפורמציה בדבר התכניות ארוכות הטווח יהיו חשופות לציבור - כנדרש בשם השקיפות כאמור.

יו"ר ארגון ITS - intelligent technology systems , הפרופ' דורון בלשה מהטכניון, שם דגש על נושא שאולי נראה מעט תמוה בעיני רבים, אך משמעותי כשבוחנים את המאקרו בזכוכית מגדלת. "הכול נראה טוב על פני השטח. יש עצים יפים, תחנות משוכללות, פרסומים, הכול נראה נהדר. רק שהמהות מקבלת את המקום השני בכל הקשור לבטיחות הנהגים. לנטוע עץ בצד הדרך זה אולי תורם לאווירה הירוקה, אבל כשרכב ננעץ בו, פתאום העץ הירוק הופך למלאך מוות חבוי".

אולי לא הכל גמור

ב-21 לחודש יתקיים דיון חוזר בנושא התקציב. משרד התחבורה ינסה שוב את כוחו אל מול החלטות משרד האוצר. בינתיים, נהנה מהבורקסים והטכנולוגיות של הדוכנים. לפחות שם בפנים כולם רואים את העתיד כפי שהוא בחלומות הוורודים ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully