וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט וולט - חשיפה רשמית

ירון אדרי

17.9.2008 / 10:20

המכונית החשמלית של ג'נרל מוטורס רוצה לשנות סדרי עולם. האם הוולט היא זאת שתחל את המהפכה?

את המאה השנייה לחייה, מתחילה שברולט בבשורה שלדעת רבים תהיה העתיד – המכונית החשמלית. הוולט, שמאז הוצגה בתערוכת דטרויט של 2007 גררה אחריה לא מעט החלטות סותרות מצד ג'נרל מוטורס אם להביאה לייצור או לא, לבסוף אושרה על ידי דירקטוריון GM וכעת היא נחשפת באופן מלא ורשמי.

יחידת הכוח של הוולט אמנם מכילה מנוע חשמל ומנוע בעירה, אך בשונה מכלי רכב היברידיים אותם אנו מכירים, כאן החשמל הוא העיקר. 150 כ"ס ו-37.7 קג"מ מפיקה היחידה החשמלית שאת כוחה מקבלת מ-220 תאי ליתיון-יון. בתום 3 שעות מרביות להטענה מלאה, יכולה המכונית לגמוע כ-65 ק"מ אשר מספיקים לטענת GM לנסיעה ביום אחד. בשנה, יכולה המכונית לעבור כ-24 אלף ק"מ ללא בזבוז טיפת דלק אחת.

בתרגום לכסף, בהשוואה למחירי הדלק בארה"ב כיום והשוואה למחיר החשמל, תעלה כל נסיעה בוולט כ-2 סנט לעומת 12 סנט למנוע בנזין או אם תרצו, 1,500 דולר חסכון בשנה. אולם יש לקחת בחשבון כי אם טווח הנסיעה היומי גדול מהטווח המרבי המוצהר ובאין שקע ביתי זמין ממנו ניתן להטעינה, תיאלץ היחידה החשמלית לוותר על מקומה לטובת מנוע הבנזין שגם יספק חשמל לטעינת המצברים וגם יזין את מנוע החשמל. לטובת המהדרין נספר כי מנוע הבעירה יכול לפעול גם באמצעות ביואתאנול E85.

שברולט שלא היכרתם

זה בערך מה שמצהירים ב-GM בגאווה. חומרי הפנים בתא הנוסעים כך הם מספרים, הם מהסוג שטרם נראה עד היום בדגמי שברולט הן מבחינת האיכות והן מבחינת עיצובם. לאחר שבחרו את הצבע המתאים להם, יהנו הלקוחות משלל טכנולוגיות כמו זוג מסכי מגע LCD, בקרת אקלים משוכללת, ממשק בלוטות' ועוד. בסיס גלגלים של 268.5 ס"מ, אמור גם להעניק מרווח פנים מספק לארבעת הנוסעים שלה.

גם חיצונית הוולט מעוצבת בשונה מהמוכר משברולט, אך כאן הכל לטובת היעילות האווירודינמית ושיפור טווח הנסיעה. מלפנים, עוגלו כל הפינות וצומצמו המשטחים בעלי ההתנגדות לרוח בכדי להעניק מקדם גרר נמוך ככל הניתן. מאחור, נעשו חידודי צורה בכדי למנוע מערבולות שעושות בדיוק את אותו הדבר. חישוקי 17 אינטש וצמיגים מופחתי חיכוך גם הם ברשימה. לאחר שעות רבות במנהרת הרוח, כנראה שיותר טוב מזה לא ניתן היה לקבל.

רק לקראת סוף שנת 2010, יחל מפעל GM בדטרויט לפלוט מפס הייצור את הוולט החדשה. תג מחיר עדיין לא נקבע לה, ובמציאות כלכלית מעורפלת של היום טוב שכך. בכל זאת, הקונצרן עדיין נמצא בהפסדים עצומים וחבל שהפרויקט ייגנז בטרם עת.

שאלת היום: האם בסופו של דבר הוולט תגיע לדעתכם לייצור או שהפרויקט יגנז?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully