וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרת למקורות

ירון אדרי

17.9.2008 / 12:14

פורשה משלימה עוד צעד חשוב בדרך להשתלטות המלאה על קונצרן פולקסווגן, שאמש הפך באופן חוקי לחברה בת שלה

לאחר שמכר 3.31 מיליון מכוניות במחצית הראשונה של 2008, הפך קונצרן פולקסווגן ליצרן הרכב השלישי בגודלו בעולם. אולם עובדה זו לא מפריעה ליצרנית "קטנה" בשם פורשה להשתלט עליו אט אט. לאחר שגם ממשלת גרמניה והאיחוד האירופי נאלצו להתערב במהלך העסקי, הפכה אמש פולקסווגן באופן חוקי לחברת בת של פורשה המחזיקה כעת ב-35.14 אחוזים ממניותיה. לדברי יו"ר החברה וונדלין ויאדקינג, המטרה היא להחזיק ביותר מ-50 אחוזים מהמניות. בכך למעשה, תהפוך פורשה לבעלת הבית של פולקסווגן בפועל.

כחלק מהגדלת הנתח בפולקסווגן, חייבת כעת פורשה על פי חוק להציג הצעת רכש לאודי הנמצאת בבעלות הקונצרן. הצעת הרכש אמורה להתפרסם בפומבי בתוך ארבעה שבועות, אולם למרות זאת מצהירה פורשה כי אין לה כל כוונות להשתלט על אודי ועל כן תציע את הסכום המינימלי שכמובן לא יאושר. "אנחנו רואים את אודי חלק בלתי נפרד מפולקסווגן ואין לנו כל כוונה לשנות את מבנה הקונצרן", אומר ויאדקינג.

בחודש הבא, מתכננת פורשה לרכוש עוד חלק ממניות הקונצרן בדרך להשתלטות המלאה עליו. כך למעשה, יחד עם המסירות שלה עצמה, הופכת פורשה ביום הולדתה ה-60 ליצרן הרכב השלישי בגודלו בעולם. עוד חשוב לזכור שמקים החברה פרדיננד פורשה, אחראי בצורה לא מבוטלת למה שהפכה להיות פולקסווגן היום – סוג של סגירת מעגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully