וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S קלאס מתחשמלת

ירון אדרי

18.9.2008 / 10:28

מרצדס ממשיכה לנקות את ההיצע. משפחת ה-S קלאס המפוארת חובקת בת היברידית ידידותית יותר לסביבה

רק אמש הבאנו לכם את הסיפור העדכני ביותר הנוגע למאבק של האיחוד האירופי בזיהום האוויר ומולו, מאבק יצרניות הרכב באיחוד עצמו. זה להזכירכם, נובע מכך שיצרניות מסויימות, בעיקר אלה המייצרות מכוניות פרימיום גדולות, אינן יכולות לעמוד בדרישות הזיהום העתידיות אותן דורש האיחוד. והנה, מציגה מרצדס את תשובתה לעתיד נקי יותר.

S קלאס, עוברת גם היא לצד ההיברידי. ה-S400 BlueHYBRID שתוצג לראשונה בתערוכת פריז, תציע לעשיר שפרט לכסף חושב גם על הסביבה, לא רק איכות ונוחות מפוארים אלא גם שילוב חסכוני ונקי. למנוע ה-V6 בנפח 3.5 ל' שמגיע מה-S350, תתווסף יחידה חשמלית אשר תוסיף לו מחץ היכן שצריך.

הטכנולוגיה של מרצדס מסתמכת על עקרון המומנט של מנועי החשמל המגיע כולו מייד עם היכנסו לפעולה. 16.3 קג"מ מוסיפה היחידה החשמלית כאשר דורש הנהג מהמנוע קצת יותר מחץ, טוב בעיקר בעליות, במצבי עקיפה וסתם לשיוט מהיר באוטובאהן הגרמני. המומנט המרבי המשולב עומד על 39.3 קג"מ. עוד פוטרת היחידה החשמלית את מנוע הבנזין מאספקת חשמל לצרכנים השונים ברכב כמו גם ההגה החשמלי.

יותר כוח, פחות דלק

בדרך לשילוב ההיברידי, עבר מנוע ה-V6 מספר עדכונים הכוללים החלפת הבוכנות וגלי הזיזים. אלה הוסיפו לו עוד 7 כ"ס (279 כ"ס כעת) ובתמורה הפחיתו את צריכת הדלק עוד לפני הוספת היחידה החשמלית. לעומת ה-S350, צריכת הדלק ההיברידית הממוצעת היא 12.7 ק"מ לליטר (שיפור של כ-30 אחוז) ופליטת ה-CO2 היא 190 גק"מ (שיפור של 21 אחוז).

פרט לשימושים שהוזכרו לעיל, עם היחידה החשמלית עוברת ה-S400 גם היא לגל המכוניות שברשותן מערכות 'עצור וסע' הדואגות לכבות את המנוע בעמידה והנעתו עם עזיבת דוושת הבלם. תודות לשילוב מוצלח עם תיבת ה-7G-טרוניק, מבטיחים במרצדס כי התנועה תהיה מיידית. בהקשר זה, 7.2 שניות יידרשו להאיץ ל-100 קמ"ש והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.

המרצדס ההיברידית תוצג כאמור בתערוכת פריז בתחילת החודש הבא, אמנם תחילת שיווקה המסחרי צפוי להיות רק לקראת קיץ 2009. ועדיין, למרות השיפור הגדול שלה היא רחוקה מאוד מ-130 הגק"מ אותו דורש האיחוד האירופי עד 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully