וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטנט מעולם אחר

ירון אדרי

19.9.2008 / 11:17

אין גבול לחוצפה. יצרנית הרכב הסינית GWM, הצליחה לרשום באירופה זכויות יוצרים על עיצוב שהועתק מטויוטה

הסינים מזייפים כל דבר שניתן למכור, את זה כבר הספקנו לראות ולהבין, ועולם הרכב נופל גם הוא למלכודת הזאת. לא מזמן, נדחתה בקשתה של יצרנית המכוניות GWM (ראשי תיבות ל-Great Wall Motors) לשווק באירופה את ה-Gwperi שלה, רק משום דמיונה הרב לפיאט פנדה. הסינים למדו את הלקח והבינו שכדאי לפעול בצורה הרבה יותר חכמה וחוקית. מסתבר שחלמאות אינה מחלה השמורה רק ליהודים.

GWM החלה בייצור מיניוואן קומפקטי, שכמו הפנדה גם מקורותיו נמצאים במקומות אחרים. טויוטה ליתר דיוק. ה-Feel Free, תרגיש חופשי בעברית, הוא העתק לטויוטה ראקטיס היפני, המבוסס על רצפתה של היאריס. אלא שבושה לא חסר לסינים ובכדי לא לחזור על טעות העבר, הם ביקשו לרשום על העיצוב זכויות יוצרים. כך, תוכל GWM לשווק את הרכב מבלי שיהרסו לה את תוכניות השיווק.

והרי זה פלא. בתום התהליך המסודר, קיבלה GWM את הפטנט המיוחל וכעת היא יכולה להרגיש חופשי עם שיווק המכונית. טויוטה, שכנראה מרגישה מושפלת מהמהלך המבריק, נקטה בפעולת מנע שאמנם לא תעצור את GWM כעת, אבל תמנע מקרים נשנים בעתיד. אתר 'קארסקופ' מגלה כי על מספר דגמים שאינם מיועדים להגיע לאירופה, נרשמו זכויות יוצרים בכדי למנוע שיווק של דומים להם בעתיד. ומה על הסינים? לא נראה שזה יפריע להם להרגיש חופשי.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully