וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהמוסך

20.9.2008 / 10:04

אפקט התאמת הצבעים מגיע גם למערכות היניקה והפליטה של המכונית. אגזוזים מדליקים או הצהרה נסתרת?

חברת זירקוטק (Zircotec), המתמחה בייצור שכבות בידוד לטמפרטורות קיצוניות, משיקה את סדרת הצבעים החדשה שלה עבור מערכות הפליטה והיניקה. 13 צבעים עם חיפוי קרמי עומדים לרשותכם, ואם תהיתם באשר לטיב המוצר – גם נאס"א ולמבורגיני נמצאות בין לקוחותיה.

חום הוא אויב קשה עורף עבור המכוניות ובמידה והנכם מהגודשים או מהמשפרים המתמידים, יש סיכוי לא רע שכבר נתקלתם לא פעם בבעיות תרמיות מעיקות. הקניית טמפרטורת עבודה מאוזנת מאפשרת למכונית לפעול בתחום אופטימלי, תוך שמירה על יכולות הביצועים ואף שיפורם. חברה זו נחשבת למובילה בתחומה, ומלאכת הציפוי נעשית בהקפדה כבדת ראש. צבען המקורי של סעפות היניקה ומערכות הפליטה, לא יכולים לעמוד בחום הרותח של מערך המכונית לאורך שנים. כך, ששימוש בחיפוי קרמי מבוסס פלזמה מחוסנת מעניק למוצריה מוניטין רב שנים ואיתן.

החברה העמידה את מוצריה ברמות שונות של מבחנים הדרגתיים. מקפיצות טמפרטורה קיצוניות אל עבר 900 מעלות צלזיוס, שנמתחו על 100 אלף מייל בתוואי משתנה, ועד הצנחת מערכות רותחות אל אמבטיית מים מקוררים בטמפרטורה של 20 מעלות. ההבדלים הקיצוניים בין חום וקור, בטווח של כמה מאיות השנייה, בד"כ יוצרים סדקים במעטפת. אך במקרה זה, לא נרשמו שום פריצות או אפילו שריטות במעטה הצבוע.

מכוניות ספורט ומכוניות מירוץ מחפשות תמיד את השלב הבא בקירור מערכות. המקלארן F1 הסדרתית למשל, השתמשה בציפוי מבוסס זהב בתחומי תא המנוע על מנת לבודד את החום האדיר של מנוע ה-V12 האימתני שבה. אז אולי אנחנו מתברכים בעולמנו הקטן לכל היותר באיזו איביזה משודרגת או אימפרזה טורבו עם אגזוז בגודל חבית, ובכל זאת כדאי שנדאג לשמור על קירורן התמידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully