וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריבת הוולט: טסלה S

21.9.2008 / 9:28

החברה האמריקנית בראשותו של זאב דרורי, תייצר מכונית סדאן חשמלית במפעל עתיר טכנולוגיות בעמק הסיליקון

יצרנית מכוניות הספורט החשמליות טסלה, מכרה רק כ-30 מכוניות מדגם הרודסטר המוכשר שברשותה, אך משום שהנוהג הוא לייצר קודם באזז ואחר כך את הכמות, היא לא פרצה את הסכר בעוצמה. נכון לעת עתה יותר מ-1200 אנשים ממתינים לה והביקוש רק עולה. בהצהרה שפורסמה אתמול באתר החברה, אומר היו"ר זאב דרורי כי בקיץ 2009 תחל בניית מתחם ענקי המשתרע על 36,000 מ"ר בעלות של כ-250 מיליון דולר אשר יהיה ביתה החדש של הטסלה S סדאן הנמצאת בתהליכי תכנון. ייצור הרודסטר ימשיך במפעל בבריטניה, תחת קבוצת לוטוס.

הטסלה סדאן מיועדת לשוק מכוניות הפאר הבינוני. אין לה מתחרה משמעותית כרגע, למעט אולי ה-FCX של הונדה (למרות שזו פועלת בטכנולוגיה אחרת) וככל הנראה הוולט ההרפתקנית של GM אם תגיע סופית לפס הייצור. אך כאן מדובר במכונית אשר ב-DNA שלה יכולת הניהוג של לוטוס, שתעבור כמו אחותה הרודסטרית את מבחני הדרך לקראת עלייתה לכביש.

תצורת ה-S תקנה לה חמישה מושבים עם מרווח נאות, תיבת הילוכים אוטומטית, טווח נסיעה של כ-386 ק"מ בין טעינות כאשר כוחה מגיע מסוללות ליתיום-יון, וכמובן רמת זיהום של 0 CO2. המחיר צפוי להיות כ-60 אלף דולרים, והמפעל החדש מקווה לייצר לא פחות מ-15 אלף יחידות ממנה בשנה, עם שאיפה להכפיל את הנתון הזה. פרטים טכניים ממשיים ומפורטים הם עדיין בגדר נסתר.

"זה מרתק להיות בתקופה זו בטסלה". אומר דרורי. "אנו מוצפים במומנטום אדיר אשר דוחף אותנו קדימה. והחלק הטוב ביותר? עוד לא הגענו לקצה גבול היכולת של החברה. רק חכו ותראו", הוא מוסיף. הטסלה סדאן תחל בייצור מלא בשנת 2010. המפעל הקולאסאלי יאגד תחתיו לא פחות מ-1,000 עובדים המתכוננים להתסער על אמריקה המתחשמלת.

כמות היחידות המוצהרת הופכות את טסלה ליצרן משמעותי מאוד. GM מתכננת תג מחיר של למעלה מ 45 אלף דולרים עבור הוולט, ויש להניח שעד הייצור המלא, זה יצמח בעוד כמה אלפי דולרים. המאבקים המתחשמלים עולים דרגה ככל שאנו מתקדמים, ולנוכח הקטסטרופה הכלכלית בארה"ב, החברות הפרטיות ייכנסו עמוק לתוך הזירה החדשה והירוקה.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully