וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפאניולה חוזר

21.9.2008 / 10:16

איווקו מחזירה לחיים אזרחיים את רכב השטח הצבאי מהעבר עם העיצוב של ג'יוג'יארו. האפיפיור מחייך מקברו

באיטליה, העסק קצת רופף אבל הרטרו תמיד מעלה חיוכים בלי סוף. בפעם האחרונה שרכב-שטח (כלשהו) יצא מארץ המגף קראו לו למבוריגני, ועם שם כמו LM002 וצריכת דלק של מפציץ כבד, התשובה האיטלקית לרמבו נראתה כמו הכלאה של באגי מגודל עם אביר צה"לי. פיאט לא ניסתה את מזלה בסגמנט הזה מעבר לגרסאות כפולות הנעה לפאנדה הקטנה, שהגיעה גם בורסיות קרוס-קאנטרי משופצרות. איווקו אשר ספונה על הכלים הכבדים של היצרן האיטלקי, רוצה גם היא להצטרף למגמת הנוסטלגיה המודרנית וכמתחייב, להחדיר משהו מהרפטואר שלה להווה.

את מרבית עבודתה משקיעה הסובסידרית של פיאט במשאיות, רכבי תובלה, ופיתוח מנועי דיזל. יש לה גם נגיעה בפיתוח טכנולוגיות היברדיות אם כי בעולם, מוכרת כיצרנית המכוניות המסחריות דוגמת הסקודו והדוקאטו, ולאחרונה גם הפיורינו החדשה. כעת היא חושפת את הקמפאניולה המחודש. אבל לפני שמגיעים לעובי הקורה, צריך לערוך מעט סדר.

הקמפאניולה המקורי, הוצג ב-1951 ויוצר עד 1987 ושימושו היה בעיקר עבור זרועות הבטחון באיטליה, ובכמה מדינות סובבות. במקביל הוא גם שימש את האפיפיור ג'ון פול השני בתהלוכות ואירועים, מה שכונה לימים ה-PopeMobile. הדגם הנוכחי של איווקו נוצר במעין תהליך הדרגתי וערבול של כמה דגמים לכדי אחד. הפלטפורמה של הקמפניולה מבוססת למעשה על ה-Massif 4X4 אשר הוצג על ידי איווקו במרץ האחרון. דגם זה, נמתח אף הוא על שלדה ממכונית אחרת הנקראת 'סאנטנה אניבאל' ממוצא ספרדי, שמקורה מהלנד רובר דיפנדר המיוצר בבריטניה כבר עשורים. רטרו זה נחמד, מקוריות קצת פחות מסתבר.

חופשת שחרור

הקמפאניולה ינסה לפנות בפעם הראשונה לשוק הפרטי בצורה מאוד ברורה. ממדיו אינם צנומים ונפרסים על אורך של 424 ס"מ, ובסיס גלגלים של 240 ס"מ. כיאה לגרסה מוגבלת, הוא מוצע עם אבזור מכל טוב הכולל מערך GPS, בקרת אקלים, מערכת אודיו, ריפודי עור וחלונות חשמליים. כמובן, ובלי לגרוע מהעיצוב הקומוניסטי משהו, הצבעים יהיו בהתאם - ירוק כהה, ומעין שנהב מאובק.

יחידת הכוח עטורת הפרסים נאמר, תהיה כמובן של איווקו לה נפח של 3.0 ל' 16 שסתומים טורבו-דיזל, עם הספק של 176 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ הזמין כבר בתחום הנמוך של 1,200 הסל"ד. תשודך לה תיבת הילוכים עם שישה יחסי העברה, דפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ו-ABS. כל דגם יזכה למספר משלו בשם הנדירות אך לצערו של הקמפאניולה (כנראה גם לחיות הפרא מסביב), הנדירות חורגת גם אל פליטת ה-CO2 עם לא פחות מ-294 גק"מ.

הקמפאניולה אמור להתחרות בלנד רובר דיפנדר בסוג של קרב תחתית בוצי. אבל כפי שהבנתם מלחמה בינלאומית לא תהיה פה. בשורה אחת כן יוצאת מכאן, והיא רמיזתה של פיאט על רצונה להשתלב בקטגוריית רכבי השטח. אלפא רומיאו כבר הציגה SUV עתידי אשר אמור להופיע ב- 2010 ובפיאט, יבצעו כניסה מהדלת האחורית עם דגם שונה, שככל הנראה יבוסס על הבראבו החדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • איווקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully