וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת חשמל

22.9.2008 / 10:22

המדינה מתקשה להקצות את המשאבים הראויים עבור חשמול התעבורה הציבורית והפרטית. עיכוב מתמשך

הכינוס הרביעי של צמרת מהנדסי החשמל בהרצליה שוב מעלה את אותן טענות שכבר נתקלנו בהן בעבר. הרכבת החשמלית תקועה והתשתיות לא מוכנות. המכונית החשמלית של 'בטר פלייס' לעומת זאת, לקחה חלק לא מבוטל מהדיון עם התייחסות ראויה (לשם שינוי), בנוגע לקידום כל מערך התשתית ופריסת יכולת הטעינה. החקיקה בדבר זה נמצאת כעת בידי הכנסת אשר העבירה כבר בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, כך נאמר בכינוס על ידי ח"כ סטס מיסז'ניקוב.

נושא התקנות הבינלאומיות והחיקוק עבור המכונית החשמלית, דורש התייחסות עיקרית לעת עתה. זאת משום שקיים נוהג לא בריא בצמרת ההנהגה, המטרפד את הקמתה של הרכבת הקלה והחשמלית כשכל הנוגעים בדבר עוסקים רק בפוליטיקה התוך פנימית הפופוליסטית.

"תרבות הטיפול בהתנגדויות היא תרבות של חפירות וצריך לצאת מהחפירות. כל אחד מהאנשים צריך לשאול את עצמו איך לגרום לעסק הזה לזרום יותר טוב. במדינת ישראל לפרויקטים כמו הרכבת הקלה צריך רצים למרחקים ארוכים עם אופטימיות אין קץ". כך אומר ישי דותן מנכ"ל נתע (נתיבי תחבורה עירוניים). על דבריו הוסיף מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר עמוס עוזני שטען כי הבעיה אינה נעוצה בפיתוח המיזם אלא בפוליטיקה סביבו. "התחלנו את נושא הרכבת החשמלית ב-98. היום, כבר 3 שנים יש מכרז שמסתובב ולא קורה איתו כלום, כל הזמן כרגע מדברים. צריך כבר להתחיל את הרכבת, הכל נמצא ואנחנו צריכים להחליט לבצע."

לעומת רואי השחורות, המיזם החשמלי של 'בטר פלייס' נראה כאילו נדחף על יד טורבינה רבת עוצמה. זיווה פתיר האחראית על תחומי התקינה (ומשמשת גם כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) הצהירה שבעוד כשנה מהיום, כ-1,500 מהנדסי חשמל מכל העולם יגיעו בכדי לדון בהתאמת התשתית לנקודות הטעינה וכמובן לקדם את נושא שילובה של המכונית החשמלית.

לשם הבהרת המצב, באירופה אחוז השימוש בחשמל עבור תחבורה ציבורית עומד על כשלושה אחוזים. ניצול בהחלט נאה בהתחשב במטראז' הקרקעי. בישראל? אפס אחוז ניצול. מי יגאלנו ויחלצנו מהפקקים הגואים? מסתבר שכולם חושבים שרק הבמה הציבורית תצליח לקדם נושא ציבורי כה חשוב שמשום מה, נדחק מטה בסדר העדיפויות המדיני. עדיף כנראה לתחוב את הראש בחול ולהתעסק בפריימריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully