וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף העונה בפיאט

23.9.2008 / 10:02

שתי חברות אופנה, שתי מכוניות, אבא אחד. מה משותף? איטליה. פיאט 500 ולנצ'יה האפסילון מתגנדרות

המעצבים האיטלקים התברכו ביכולת כה פנומנאלית ואמנותית, שחיבור בין מכוניות למעצבי האופנה המקומיים לא נראה חריג במחוזותיה. מה יותר סקסי מלקחת מכוניות קטנות ושובבות, להלביש אותן בבגדים אופנתיים, ולהדביק להן את המונח Limited Edition על הפרוספקט? הכול עבור מסורת של סגנון. החיים הטובים.

פיאט 500 Diesel

ה-500 מסוגלת לשווק את עצמה, את זה כבר ראינו. זה אולי לא מתבטא במכירות כרגע אבל אוסף הגרסאות המוגבלות שהיא צוברת על פני 12 חודשים, נראה כאילו היא אכן תגוייס לשורותיה של סוכנות אופנה. מגרסאות ספורט (אבארת') ועד למכוניות באגי פתוחות מבית קאסטאניה; הפעם חברת דיזל (הג'ינס, לא המנוע) נכנסה לתמונה והעניקה לקטנה, כך על פי ההצהרה, "מראה אורבני, צעיר, המסוגל להתנייד בסמטאות העיר ולהקרין אופי דינאמי". אבל האמת היא, שלמעט כמה קישוטים, זו אותה פיאט תחת המעטה.

המנועים נשארו זהים, כמו גם הביצועים והאבזור ורק הסממנים היחודיים של דיזל (הג'ינס) ניכרים בה. אלו כוללים כסאות מרופדים בבד (denim) ממנו מייצרים פריטי ג'ינס ושלושה צבעים שונים – ירוק כהה, שחור וחום עמוק. הגלגלים מעוטרים בחישוקים בקוטר 16 אינטש מוטבעי לוגו 'דיזל' כשבגרסת ה-1.4 ל' 100 כ"ס הקאליפרים נצבעו בגוון צהוב. מעבר לכך, כיתובי החברה מופיעים מלפנים ומאחור, בפרט בזנב הרכב, וכן דיפוני חוץ בצידי הדלתות מחורצים על פי מסורת עיצוב המכנסיים.

ה-500 תמכר כאמור כגרסה מוגבלת של 10,000 יחידות במשך שנתיים. עם שיק כמו שלה, ומחיר שפוי בגבולות רחוקים מכאן, סביר להניח שהיא תמצא את הקהל שלה בקלות.

לנצ'יה אפסילון Versus

האלמנט הכי מעניין בלנצ'יה (בכללותה) נוגע לרמת הפיזור של מעצביה. הדלתא אשר הושקה לאחרונה גם היא נמנית עם המכחול המוכשר של החברה והאפסילון הייתה למעשה זו ששברה את מחסום המרובעות רב-השנים, לפני תקופה לא מעטה. שלא כמו ה-500 שזכתה לכמה פירושים ארטיסטים, זהו הראשון של הלנצ'יה הקטנה ומה יותר ראוי ממעצב על כמו ורסצ'ה, להיות אמון על המהפך הקוסמטי עבור הקטנה.

אפסילון אמנם לא התברכה ביותר מידי שינויים, אבל אלו עדינים וחלקים אשר משרים עליה עוד קצת איפיון, עוד טיפה שובבות, עוד כמה אנשים מחוייכים. גם היא תיוצר בכמות מוגבלת, 500 ליתר דיוק, וזה אולי מרמז על כך שלנצ'יה כבר חושבת על מחליפה מודרנית עבורה.

השדרוגים הקטנים בוצעו בפרט על חיצוניותה של האפסילון. צבע ארד כהה נמשך על גופה הקטן עם כיתובי 'Versus' על הגג(!) וכן על ידית תא המטען האחורי. כל פריטי המעטה החשופים נשטפו בכרום מיוחד ואלו כוללים את ידיות הדלתות, הגריל הקדמי, חלק מהפגוש האחורי, וחישוקי הסגסוגת בקוטר 16 אינטש. תא הנוסעים ממשיך את שצף הכרום מבחוץ עם כיתובי 'Versus' בדיפוני המכונית וכמה נגיעות בלוח השעונים וידית הילוכים עטופת כרום בוהק. האפסילון תערוך הופעת בכורה בתערוכת פריז הקרובה. זאת כאמור בתור מתאבן עבור שחרורה במרץ 2009 עבור מספר הלקוחות המצומצם שיזכה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully