וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מציגה – S4 חדשה

23.9.2008 / 12:58

מכונית הסאלון הספורטיבית תתמקם תחת ה-RS4 העתידית ותנסה להכות את ב.מ.וו על המגרש החדש והמוגדש

באודי לא שוברים מסורת. לא בעוצמה, לא בתצורה, לא בחידושים, ובטח לא בגרסאות המסקרנות של דגמיה. קצת יותר משנה חלפה מאז הצגתה של ה-A4 הסאלונית וכנראה שהגיע זמנה לחלץ ממותניה גרסה מעט יותר שרירית, אך פחות אקסקלוסיבית מהאחות החזקה יותר, ה-RS4.

ה-S4 תשווק בתצורת הסדאן כמו גם הסטיישן (Avant) המפורסמת. העוצמה תפרוץ החוצה באדיבות מנוע טורבו-בנזין V6 חדש לחלוטין, בנפח 3.0 ל' העושה שימוש במגדש 'על' והזרקה ישירה. מה בדבר הביצועים? ה-S4 תייצר 333 כ"ס כשמאה קמ"ש מושגים לאחר 5.1 שניות. לשם השוואה, ה-335 של ב.מ.וו מייצרת כעשרה אחוזים פחות מכך ממנוע שישה צילינדר ומגדש טורבו כפול.

המגדש הקטן של ה-S4 מתברך לא רק בקלות משקל אלא בביצועים הנפרשים על רצועת כוח רחבה מאוד. כל 44 הקג"מים עומדים לרשות הנהג כבר ב-2,500 סל"ד ועד למיצוי מוחלט המושג ב-4,800 סל"ד. תאוצת הביניים גם היא מרשימה מאוד כשהדחיפה מ-80 אל 120 הקמ"ש אורכת 4.4 שניות. אודי דאגו כמובן שעם ביצועים אלו, צריכת הדלק לא תתפרע בלי שום פרופורציה ואכן עם ממוצע של 9.7 ליטר לכל 100 ק"מ, מדובר בהישג נאה לכל דבר.

אלקטרוניקה וקארבון

תחת המעטה חלו שינויים אלקטרונים רבים. אודי תציג עם ה-S4 כמה אופציות מעניינות לפתרון ענייני כובד ואיזון ההיגוי הכה מזוהות עם גרסאות כפולות הנעה. שלושה דגמים שונים ישווקו עם אפשרויות הנעות בין ספורט, נוחות, ודינאמיות. הביצועים, ינחלו כמה שדרוגים להם אופציות המיטיביות עם התנהגות המכונית. אודי שילבה מערך דגמים הכולל דיפרנציאל אקטיבי המאפשר לנהג לבחור את הסט-אפ בו הוא מעוניין, ובתנאי שמדובר בגרסה הכוללת את ממשק ה-MMI. כל דגם ניתן לשדרג באיזשהו אלמנט ספורטיבי הכולל מתלים מתכווננים, או את הדיפרנציאל הספורטיבי ומערכת היגוי אקטיבית.

מבחוץ, אודי הקנתה ל-S4 כל מה שנחוץ לה עבור המראה השרירי. מארבעה אגזוזים כבדים לכנף אחורית דיסקרטית ועד לחישוקים הענקיים בקוטר 18 אינטש המצויידים בבלמים מחוזקים. בנוסף, הוסיפה לה צמד מראות עטויות אלומיניום, פנסי קנסון עוקבים בחזית והכיתוב המפורסם של S4 על הגריל הקדמי.

תא הנוסעים, כמו במרבית דגמי אודי, שומר על האיפוק הכללי. צמד כסאות ספורט אוחזים עם מסעד אלקטרוני, ידית הילוכים ספורטיבית, לוח שעונים עם חוגות לבנות, ודיפוני אלומיניום בסביבת הקונסולה. רשימת האופציות ארוכה ובתוכה בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, אך מעניינת מכל היא האפשרות לשימוש בקארבון אמתי בחלל התא.

אודי תחל לשווק את ה-S4 במרץ 2009, אך באי תערוכת פריז יוכלו לפגוש בה כבר בתחילת החודש הבא. מצ'מפיון, יבואנית אודי לישראל, נמסר לוואלה! רכב כי ה-S4 תגיע בתצורת סדאן בלבד בחודש אפריל. תג המחיר טרם נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully