וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווה חשמלית מהולנד

24.9.2008 / 11:01

חברת 'דוראקאר' סיימה את פיתוח הוואן החשמלי שלה תציג בתערוכת פריז את ה-Quicc!

מבט מהיר על האנשים שממלאים התפקידים בחברה ההולנדית, מספיק בכדי לקבוע את סף הרצינות שהתלווה לפיתוחה של המכונה הזו. עשר שנים, עם הזרמת מיליוני דולרים לכיסם של כמה בכירים בתעשיית הרכב וביניהם גם לי אייקוקה, הביאו את ה-!Quicc קרוב ככל שניתן לחזון המקורי. אפילו המעצב של Smart, יוהאן טרומפורד, גויס בכדי להעניק לה עיצוב מנצח. הייצור הסדרתי שככל הנראה ייתרחש ב-2010.

ה-DiVa, קיצור ל-Distribution Van, חופנת בשלדתה כמה מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי החסכון והחומרים. היא מיועדת לתחום הצפוף והמתועש (כנראה שהשם מרמז על ייעוד כלשהו - נשים) והמרכב כולו עשוי פלסטיק ממוחזר אשר ישונע בעזרת סוללות ליתיום ומגובה במערך תאי דלק מבוססי ביו-מתאנול. עם קלות משקל, אך עם יכולת נשיאה של 600 ק"ג, כוחה אינו מבוטל והיא תגיע (לאחר זמן מה) למהירות מרבית של 120 קמ"ש כשטווח הנסיעה שלה בין טעינות עומד על 150 ק"מ.

דגש משמעותי ניתן להיותה שימושית בתחומים העירוניים ולכן גם תשומת הלב הופנתה לזיהום האוויר. ממוצע הנסועה שלה (היומי) הוא כ-50 ק"מ עירוניים, די הרבה אם אתם אכן לא מוציאים אותה משטח מחייה זה. הדיווה כמובן תורמת לסביבה - היא חרישית לחלוטין ושיעור פליטת ה-CO2 שלה אפסי. צריכת החשמל אגב, באנלוגיה לצריכת הדלק, היא בין אירו אחד לשניים לכל 100 ק"מ (כלומר בין 5 ל-10 שקלים).

'דוראקאר' מתכוננת להשיק את פס הייצור של הדיווה במהלך 2009 בצורתה הסופית. בינתיים, החברה תמשיך לערוך ניסויים רבים הכוללים מאות ק"מ בתנאים עירוניים שונים. בשלב זה, יוצג הוואן החשמלי בתערוכת הרכב בפריז כאב טיפוס הכולל את כל המערך הטכנולוגי הנלווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully