וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנו חושך לגרש

25.9.2008 / 9:20

מרצדס מציגה פיתוח טכנולוגי חשוב שמוותר על אורות הדרך והמעבר ומציע כיוון תאורה דינמי בהתאם למצב הכביש

כמה פעמים קרה לכם ששכחתם להוריד את אורות הדרך הגבוהים לאורות מעבר נמוכים וסנוורתם קשות רכב שהגיע מלפנים? סביר להניח שלא מעט פעמים. מרצדס החליטה לשים סוף לתופעה זו, תוך כדי הגברת יעילות הארה והשימוש בפנסי החזית.

בכל כלי הרכב הנמכרים היום, מוצעים שני מצבי תאורה: אורות גבוהים (אור דרך) ואורות נמוכים (אור מעבר) והנהג בוחר בין שני אלו בהתאם למצב הכביש והחשיכה. הפיתוח החדש של מרצדס מציע למעשה, אינסוף מצבי תאורה בפנסי החזית כדי למקסם את שדה הראיה של הנהג בלילה מבלי לסנוור את הבאים ממולו.

בעזרת שימוש ביחידות תאורה בי-קסנון נפרדות, מצלמה בחזית הרכב, מנועים חשמליים בפנסים ומחשב שליטה, המערכת "מתבוננת" קדימה בכל עת ומודדת את מרחק כלי הרכב הבאים מלפנים כל 4 מאיות השנייה. כאשר המערכת מזהה רכב קרב, היא מסוגלת לשנות את מרחק הארת הפנסים בכל התחום שבין 300 ל-65 מטר. פעולה זו מאפשרת לנהג לראות את הדרך בצורה האופטימאלית ביותר מבלי לסנוור את הבאים מולו.

בנוסף לכך, מלבד המנועים החשמליים האחראיים על הציר האופקי, ישנם גם מנועים חשמליים בפנסים האחראיים על הציר הרוחבי. באמצעות מחשב השליטה על הפנסים, מחושבת זווית הפניית ההגה ופנסי החזית מופנים בהתאם, כך שהם מסוגלים בעצם להאיר לתוך פניות ולמנוע את העדר שדה הראיה כתוצאה מכך.

הפיתוח הטכנולוגי החדש של מרצדס יגיע כאופציה למרבית דגמי החברה במהלך שנת 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully