וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD הסינית תגיע לישראל?

25.9.2008 / 11:06

חברת "כלל תעשיות" חתמה על הסכם בלעדי עם DYB הסינית על ייבוא מכוניותיה לארץ הקודש

החברה בבעלותן המשותפת של צביקה לבנת ואבי פישר, הקדימה את כל היזמים האמיצים שניסו בעבר להחדיר הנה מכוניות סיניות וכשלו. למרות שמדובר בהסכם עם חברה שמתמחה דווקא בפתרונות סלולרים ובייצור סוללות למיניהן, רכישת מפעל לייצור כלי-רכב בשנת 2003 הניבה עבורה מספר דגמים מעניינים מבוססי טכנולוגיה הנקראת "דואל-מוד"- מעין הכלאה של סוללות עם מנוע בנזין, אשר ערכו את הופעת הבכורה המוטורית שלהן רק בשנה שלאחר מכן. כך שמדובר ביצרנית הצעירה ביותר בסין, אולי גם על פני העולם כולו שמציגה את הבשורה החדשנית הזו.

החברה הסינית הציגה בתערוכת דטרויט האחרונה מכוניות מסגמנטים שונים הפונים כמובן לטווח העירוני והצפוף. מכוניות חשמלית גם היא חלק מהארסנל הנכבד – כמתבקש על ידי חברה העוסקת בפיתוח סוללות מתקדמות. אך חשפה כי ביכולותיה המגוונת, לייצר פתרונות גם עבור משפחות ומנהלים צעירים בדמות מכונית הסדאן שברשותה ה- BYD F3. כמו כן באמתחתה מכונית קבריולה חביבה הנקראת BYD-F8.

במידה וכל האישורים הרלוונטים יתקבלו. מכוניותיה של BYD יגיעו לכאן בהרכב מלא ככל שיתאפשר. צמד המנהלים רואים בהחדרת הבשורה ההיברידית נספח חשוב מהתרבות המוטורית בישראל, בפרט בגין העלייה החדה במחירי הדלק. האם "כלל תעשיות", תהיה הראשונה לנחות כאן? או שמא מדובר בעוד הצהרה שתתקל במחסום בירוקרטי?

גם SAIC בדרך

בהודעה שפורסמה היום, נמסר כי יבואנית פיג'ו-סיטרואן בישראל חברת "דוד לוביסנקי" חתמה אתמול בפתח תערוכת הרכב בשנגחאי, על הסכם בלעדי עם היצרנית הסינית ,Saic הנמנית עם סגולי העושר המאיישים את רשימת Fortune-500, שם היא ממוקמת במקום ה-298.

שלא כמו כמה מהמתחרות הסיניות האחרות, SAIC נמדדת בקנה מידה תאגידי. היכולת הכלכלית המוכחת עליה נשענת תאפשר לה להעמיד כלי-רכב שיעמדו בתקני הבטיחות המחמירים על פי הברומטר האירופאי בתקן 4 ו-5, שמצליח למנוע את כניסתם של מוצרים סינים אחרים שכושלים באופן קבוע במבחני הריסוק והבטיחות.

חברת Saic נחשבת למובילה בתחומי ארצה בנתוני המכירות. 1.7 מיליון יחידות מסרה במהלך שנת 2007 והיא נסחרת בבורסה בסכומי עתק, כשסך שוויה הכללי הוא כ- 15 מיליארד דולר. מנכ"ל חברת "דוד לובינסקי" דורי מנור מסר כי הוא מאמין בפוטנציאל הגלום במוצריה ובכוונתם להשיק את מוצרי החברה בישראל לקראת סוף 2009 על ידי מערך הפצה נפרד. יש לציין, כי למרות שבאחזקותיה של "דוד לובינסקי" נמצאת גם IDB המנסה לייבא את רכבי BYD, מדובר בגופים הפועלים בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully