וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאנית עם שבע נשמות

26.9.2008 / 14:57

קיה מגיעה לתערוכת פריז עם המכונית החדשה ביותר בהיצע שלה ומציגה כמובן, את יכולותיה ההיברדיות.

קיה סול המהפכנית הוצגה כקונספט עוד ב-2006 בתערוכת הרכב בדטרויט. רק שנה וחצי מאוחר יותר יישמה החברה הקוריאנית את מבנה הקרוסאובר האורבני למכונית שלמה, המיטיבה עם יכולת הניידות העירונית. העיצוב המעניין הצליח להוליד לעת זו, לא פחות משבע גרסאות שונות העושות את דרכן להצגה הרשמית בפריז.

אחוז נכבד מהשטח המוקצה לכלי-הרכב המוצגים של קיה, סופח למה שנקרא על ידי היצרן-"עולם הסול", כיאה למכונית פורצת דרך. חשיבות מתבקשת תנתן לאיכות הסביבה והסול תציג גם ורסיה היברדית שהמידע לגביי חטיבת הכוח מעלה פרטים חלקיים בלבד. גרסת ה"לחם והחמאה" השכיחה, תשווק באירופה החל מ-2010. זו תכלול מנוע בנזין או דיזל, בנפח של 1.6 ל' עם הספקים הנעים בין 115 ל 126 כ"ס, משודכים לתיבת הילוכים רציפה (CVT), אשר מקורם בקיה הסיד המשווקת במזרח אירופה.

האופציה ההיברדית תשונע על ידי אותה חטיבת כוח בסיסית, בתוספת של מנוע חשמלי קטן המניב שדרוג זעיר של 20 כ"ס ומומנט של 10 קג"מ. איכות הביצועים עולה כך נאמר והחסכון בדלק, מייצר נתון של 18 ק"מ לליטר (בנזין) ופליטת מזהמים בשיעור של 117 ג"קמ. אלו מושגים בעזרת מערכת ISG (עצור וסע) , ומערכת שימור אנרגיה המתעלת את כוח הבלימה לשימוש אנרגטי וחסכוני.

באופן חד פעמי, הסול תוצג בתערוכה עם מכסה מנוע שקוף לחלוטין המאפשר הצצה פנימה אל השינויים שנערכו במנוע. כמו כן, יעטר את הפדחת גג מתקפל שסיכוייו להגיע לגרסת ייצור סבירים מאוד. קיה מתכננת לייצר כ-136,000 מכוניות מדגם הסול הסטנדרטי בשנה אחת במפעל בדרום קוריאה כשצפי המכירות לשווקים המרכזיים, עומד על 50 אלף עבור השוק בארה"ב, עוד כ-30 אלף עבור אירופה, והתפזרות של 20 אלף יחידות נוספות בשווקים נוספים. דגם ההיבריד- עדיין נמצא בתהליכי מבחן ולא צפוי להגיע לייצור קרוב.

סיד ההיברידית

קיה עומלת לאחרונה על דגם היברידי עבור הסיד המשפחתית ששיווקה החל כאן לאחרונה. כרגע הנתונים עמומים למדיי אך ככל הנראה החרטום יאכלס מנוע זהה לסול, עם אותה טכנולוגיה היברדית המשתמשת במנוע חשמלי. היצרן הקוריאני הציג בעבר את הריו המשפחתית ההיברדית, וצופה להחדיר את הטכנולוגיה הזו גם עבור הסונאטה הבאה של יונדאי, כשגם רכב השטח הבינוני- הספורטאז', נמצא בתהליכי פיתוח ויערוך גם הוא הופעה על במותיה בפריז.

עד כה, קיה מאזנת את הכוחות עם שאר היצרניות בתערוכה, אך לנוכח החברה האם יונדאי, שתציג גם היא כמה חידושים בתחום זה תחת מותג –Iblue, הקוריאניות לא מגיעות בכדי לשמש תפאורה כנגד העיצובים החטובים תוצרת אירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully