וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטלי ארנג'-אחרונה בהחלט

28.9.2008 / 9:10

מכונית הפאר פורשת לאחר עשר שנות קיום אך משאירה אותנו עם טעם של פעם, בעזרת גרסת ה-Final series

כשלכסף אין גבול, הבחירה בין מכוניות מפוארות ומהודרות, משאירה אותך עם כמה אופציות קלאסיות יקרות ערך. שלא כמו רולס-רויס או מרצדס, בנטלי כיוונה את כלי-הרכב שלה אל הנהג העשיר והמהיר אך עם אופי מאוד מסוים(מי אמר אייל ברקוביץ'?). הארנג' מתחילה להראות את גילה לנוכח המייבאך שהוצגה אחריה וכן הפאנטום של רולס רויס. בשנת - 2010, תציג החברה מחליפה לדגם זה אשר יבוסס על ה-A8 הבאה, מהחברה האם-פולקסווגן. עד אז, בנטלי משחררת בייצור מיוחד ויקר כמובן, את ה-"סדרה האחרונה" של הארנג', עם תוספות פרטניות בעבודת יד ויכולת לא פחות מרשימה, למרות משקל של 3 טונות.

משקלה הכביר היה רלוונטי כל עוד ההתייחסות לביצועים הייתה משנית לנוכח הפאר. אבל העוצמה במקרה זה, מגיעה ממנוע טורבו-בנזין עתיר סמ"ק, בנפח 6.75 ל' V8 המנפק 500 כ"ס על ידי דחיפה של 100 קג"מ (!) ותיבת הילוכים אוטומטית לה שישה יחסי העברה. זינוק מהמקום מביא את הבנטלי ל 100 קמ"ש לאחר 5.5 שניות בלבד ומהירותה המרבית מדגדגת את 300 הקמ"ש. לא בידיוק ספינת פאר עצלה.

את החזות החיצונית, מאיישות הסתרות נקודתיות בלבד. מבחוץ פתח היניקה הוגדל והושחר, עם כמה שינויים אירודינאמים קלים שבקלים, כגון פגוש מומנך ועיטורים סביב פנסי הדרך. מסביב הושמו כמה הטבעות שמיות הנושאות את שם הסדרה מסביב למרכב וכן בספי דלתות הנהג והנוסע. בנטלי תעמיד לרשות הלקוח 42 צבעים שונים למעטפת ועוד 3 גוונים אפשריים עבור היושבים. בפנים, נוכל למצוא את מיטב המסורת הבריטית המהוקצעת עם ריפודי עור החולשים על כל תא המכונית, עיטורי עץ יוקרתיים ואופציה למערכת שמע משובחת תוצרת חברת Naim. נוספו לכך גם אופציות לסעודת ערב בחלל המכונית על ידי שולחן מהגוני נשלף, תאים (יעודיים) לשימור יהלומים ופריטים נוצצים ואיך אפשר בלי מקום מקורר, לאחסן את השמפניות לאירועים חשובים.

ייצור מוגבל

בנטלי תייצר רק 150 יחידות מדגם זה ובמקביל, חוגגת גם את 50 השנים להולדת יחידת הכוח כפולת המגדשים המוצעת בארנג'. מחיר עדיין אין, אך תערוכת פריס בוודאי תמשוך את סקרנותם ואת פנקס ההמחאות של כמה מהאספנים המפורסמים בעולם. מחירה כנראה ייקבע סמוך למועד הגעתה לפריז אך יש להניח שעבור חובבי הקלאסיקות ברוכי האמצעים, שום תג-מחיר לא ימנע מהם לצרף את הבנטלי למחסן הפרטי.

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully