וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזראטי חושפת GTS קונספט

28.9.2008 / 9:59

המסורת לעולם נשארת. מזראטי מציגה את ה-GT התחרותית ומשגרת אותה למסלול המירוצים

לעתים זה מתבקש ולעתים בלתי-נמנע. היצרן האיטלקי האקסקלוסיבי לו היסטוריה מפוארת ורבת הצלחות על מסלולי המירוץ השונים, משחרר כעת גרסת מירוץ שנייה תוך שנתיים, למכונית שתעשה את עליית הבכורה שלה לאספלט דרך מסדרונות ה-FIA. אחרי שב-2006 הציגה את ה-MC12 ג'י טי, המוחות במזראטי החליטו להראות שוב את כוחם עם ורסיה זהה, אך לדגם הספורט-קופה שברשותם- המזראטי גראן טוריסמו GTS.

מזראטי השקיעה בכמה אספקטים עבור דגם זה בפרט בתחומי זרימת האוויר עוטפי המרכב. התנגדות הזרימה תנותב כעת למכלולי המנוע דרך שני פתחי יניקה מוגדלים תחת הגריל, יחד עם מכסה מנוע חדש וקל משקל לו כונס אוויר עליון. לצד קשתות הגלגלים, הושמו חצאיות אירודינמיות המסיטות את המשקל כלפי מטה דרך חריצי היניקה הסמוכים, כשאת הפריט האחרון ברשימה זו, סוגר זוג מפלטים המשולבים בדפיוזר האחורי.

סביבת הנהג לא משאירה הרבה מקום לפרשנות. חסכון במשקל זה שם המשחק וגרסה תחרותית מצדיקה את חסרונם של מיני אביזרי נוחות ותפעול. הכול נזרק החוצה ומה שנותר, זה כלוב הגנה בתקן–FIA, כסא מירוץ חובק, הגה של ספארקו ולוח בקרה אינפורמטיבי הכולל כפתורים ומתגים לטיפול בתקלות או שינוים טכניים על פי דרישת הנהג.

המנוע לעומת זאת, לא מציג שיפור משמעותי ביחס לגרסת הכביש. שם, מיחידת כוח V8 בנפח 4.7 ל', מייצרת 430 כ"ס ללא שיפורים. ה-GTS "קורסה" עם משקל של 1400 קילוגרם, מקבלת תוספת של 20 כ"ס ומעמידה נתון של 450 כ"ס המתקבלים ב-4750 סל"ד ודחיקה של 51 קג"מ. את כל גודש העוצמה הזו, המזראטי תדע לבלום היטב על ידי תוספת של בלמים ענקיים בקוטר של 380 מילימטר מלפנים ו313 מאחור. ביצועים? עדיין לא. הנתון הזה טרם נגלה או פורסם, אך יש להניח שטווח המהירות וודאי שיהיה לא רחוק מ 300 קמ"ש ומספר השניות הבודדות עד להתייצבות המחט על 100 קמ"ש, לא יחלוף את 4 השניות.

מזראטי הודיעה לאחרונה כי עומדת לחשוף בתערוכת פריז דגם חדש לחלוטין לצד הקוטרופורטה החדשה. אך מקורות יודעי דבר גורסים כי למרות הטיזר הסינמטי באתר החברה, ה-GTS איננה משוייכת או חולקת משהו עם הדגם המדובר. נו, כאילו שחסרה איטלקיה מתגרה ברשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully