וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס והונדה יקרעו את המסלול

28.9.2008 / 12:23

שיתוף פעולה מנצח בין חסכון לביצועים. לוטוס וחברת "אוקטק" מכוונות אל העתיד הנקי אך מקוות שהגוון הירוק יתפלש בבוץ ובאבק

הניגוד הערכי בין מכוניות מירוץ לאיכות הסביבה נראה פתאום הרבה פחות אגרסיבי. שוחרי העולם הירוק וסלידתם הבסיסית ממירוצי מכוניות, דאגו לנפק לנו במשך השנים מודעות סביבתית אך לעתים, זה הופך למטרד של ממש. בפרט כשנוגעים לנו במכוניות ספורט. אבל בהונדה, חושבים צעד קדימה, לפעמים גם שלושה כפי שהיה בעבר עם האיינסיט. אז להתנגד אי אפשר. להתפשר? אולי כן.

"אוקטק" הבריטית החלה לעסוק במירוצי מכוניות רק לפני כמה שנים. עיסוקה המרכזי הוא הכלאת מכוניות מירוץ הנשענות על עיצוב חסכוני וטכנולוגיה בלתי מזהמת. פיתוחה הראשון היה של מכונית האינסייט החדשנית והיא דאגה לספק לה את כל הכלים בכדי להצליח במירוצי ראלי. במהלך שנת- 2006, זכתה באליפות הראלי לקבוצה A עם חמישה נצחונות מתוך תשעה מירוצים. הישג משמעותי בהתחשב בכך שהיא אצה לה עם מנוע קטנטן בנפח 995 סמ"ק.

פיתוח הסיוויק ראלי ההיברידית, כבר סיגל תכונות שונות לחלוטין. הונדה ו"אוקטק" הציגו יחד עם מנוע 1339 סמ"ק, תיבת הילוכים CVT משופרת אשר על פי נהגיה, מקנה להם יתרון ניכר בכמה מהמסלולים התובעניים יותר ביבשת הבריטית וסביבתה. מאז הצגתה ב-2007 השתתפה הסיוויק בשני מירוצים בלבד בשל היותה בתהליכי פיתוח מתמשכים. יחד עם זאת, השיגה תוצאות מרשימות בצפון ווילס כשהגיעה למקום ה-48 מתוך 88 מתחרות (לא היברידיות) , ובמקום ה-6 מתוך 13 מכוניות בקטגוריית ה-1400 סמ"ק המשופרות.

לוטוס מאמנת

טכנולוגית ה-IMA של הונדה היא מהמוצלחות בשילובן הסדרתי בשנים האחרונות. לוטוס פקחה עין על יכולותיה של הסיוויק ההיברידית והחליטה ששיתוף פעולה בין שלושת החברות (הונדה-לוטוס-אוקטק) יביא לשיפור נוסף שיסלול זירה ירוקה נוספת אך אטרקטיבית וספורטיבית.

לוטוס אמורה לספק ל"אוקטק" פתרונות בנושא אנרגיה חסכונית. אך ברור לכל שתנפק לה במקביל, את כל הידע שברשותה בנושא הביצועים הנלווים, כמו תנועת שלדה ושיפורי מתלים למיניהם. האיחוד העסקי כך מקווים כולם, יוליד מכונית ראלי ברוכת כשרונות שאינה מזהמת את הסביבה, תהיה חסכונית, זולה לאחזקה וטיפול תחת תנאי מירוץ אינטנסיביים. נעקוב אחר המשך דרכה המסקרנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully