וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: גולף דור 6

פולקסווגן משיקה את הגולף החדשה עם כוונה לתקן את טעויות העבר. הרחקנו עד איסלנד כדי להתרשם ממנה

קובי ליאני

צילום ועריכת וידאו: קובי ליאני

משהו חדש, משהו ישן, משהו מושאל ומשהו כחול

משהו חדש, משהו ישן, משהו מושאל ומשהו כחול, זו הנוסחה המסורתית של נשים למתנת חתונה ואחרי המפגש הקצר עם הגולף החדשה באיסלנד, נראה שגם פולקסווגן האם בחרה לתת לבת החדשה במשפחה את אותה סדרת מתנות בטרם תשלח אותה אל בעליה החדשים.

משהו חדש: הדור השישי לגולף אובזר ברשימה ארוכה של מתנות חדשות. ראשית, הקומפקטית הזו מיישרת קו עם הפנים החדשות של מכוניות הקבוצה, פנים שנראו לראשונה במכונית סדרתית בשירוקו החדשה ובזמן הקרוב גם יגיעו אל כל שאר דגמי החברה. מלבד העיצוב החדש, הגולף קיבלה שלל אביזרים וגאדג'טים כמו בקרת שיוט המתאימה את מהירות הנסיעה לתנאי עומס הדרך (בעזרת ליזר ולא רדאר), מערכת עזר לחניה אוטומטית, מתלים מבוקרי מחשב, גיר DSG עם שבעה הילוכים והרשימה עוד נמשכת.

משהו ישן: הצהרות מתכנני הגולף אודות קבלת השראה מהדורות הקודמים בתכנון החדשים מקבל חיזוק גם הפעם. בכל הזדמנות, טרחו המארחים לציין בפנינו עד כמה דומה הדור השישי לראשון שהוצג בשנת 1974. את מרב ההשראה סיפקו לדבריהם הגריל האופקי, מיקום יחידות התאורה והקורה האחורית המודגשת, ואלו הקווים הכללייים שעברו בירושה גם אל הדור החדש.

משהו מושאל: סעיף זה, הוא ללא ספק החשוב ביותר בסיפור חייה של הגולף החדשה. למעשה, זו הפעם הראשונה בשושלת המשפחה שהשלד של הדור היוצא ממשיך אל זה הבא אחריו. והסיבה: הדור החמישי נחשב לכישלון רבתי מבחינת מכירות. למרות העליונות שהביא עמו בשנת 2004, הוא היה יקר לייצור, לא מתקדם מספיק וגם יקר מדי לצרכן ולכן גם התקצרו חייו שאמורים היו להימשך עד שנת 2010. מכאן, שהפיתרון מבחינת פולקסווגן היה טבעי – לקחת את הבסיס המוצלח של הגולף היוצאת, זה שהספיק לזכות בציון הבטיחות המרבי של NCAP וקיבל לא מעט שבחים אודות איכויות הנהיגה שהוא מציע ולשפר את מה שבנוי מסביבו.

משהו כחול: כחלק מהניסיון לשפר את יוקרתיותה של הגולף, במהלך ההשקה נחשפה גם "גרסת האספנים". זו למעשה קבוצת מכוניות שנבנו ממש בהתאם לטעמו האישי של וולטר דה-סילבה, המעצב הראשי של פולקסווגן, מי שאחראי גם על עיצובה של הגולף החדשה. הטעם האישי הזה כולל מושבי עור חובקים הנושאים את ראשי תיבות שמו, חישוקי כרום 18 אינטש וכמובן, צבע כחול ייחודי, שיהיה זמין אך ורק בגרסה זו.

תא נוסעים ושימושיות

אחרי שטיפלו באופן מאוד יסודי בעיצוב החיצוני (אך עדיין שמרו על איפוק מרגיז), החבר'ה מוולפסבורג המשיכו להתעסק גם עם תא הנוסעים. מצד אחד, המתכננים היו כבולים במידותיה של הגולף היוצאת, ומצד שני, רמת האיכות הייתה גבוהה כבר אז וכדי להציג שיפור לעומת הגולף 5, היה עליהם ממש להשתדל.

ואחרי יומיים קצרצרים עם הגולף החדשה, אפשר לומר שדי הצליח להם. הגולף 6 עולה על קודמתה כמעט בכל היבט. איכות החומרים גבוהה כמצופה מפולקסווגן, איכות ההרכבה חסרת נקודות תורפה וגם העיצוב קיבל תפנית מעט יותר מאירת עיניים. כחלק מהשדרוג המקיף, הוחפו פתחי האוורור, ההגה (שלושה חישורים ספורטיבי), לוח המחוונים ונוספו נגיעות של קרבון (סיבי פחמן) ואלומיניום וזה נראה לא רע בכלל. כמו כן, פולקסווגן מספרים על תוספת משמעותית של חומרי בידוד להפחתת רעשים, כולל שינוי החומרים מהם עשויה השמשה הקדמית והתוצאה בהחלט מורגשת – מעט מאוד רעשים חודרים אל תא הנוסעים.

המכוניות שהתייצבו להשקה צוידו גם במושבי עור מפנקים. אלה לא רק אוחזים היטב בגוף אלא גם מוסיפים מאוד לאווירת היוקרה בקבינה. מאחור, שני מבוגרים וילד ישבו בנוחות וגם תא המטען מציע נפח סביר. אולם, את השדרוג המשמעותי ביותר לידידותיות של תא הנוסעים וחוויית השימוש מגיע דווקא מהמערכות האלקטרוניות (האופציונאליות) שהותקנו בה. אלה כוללות מתלים מבוקרי מחשב וניתנים לשינוי על ידי לחיצת כפתור, בקרת שיוט המסוגלת להתאים את מהירות הרכב לסובבים אותו באמצעות חישני לייזר, מערכת עזר לחניה אוטומטית (שעובדת נפלא) ועוד פיצ'פקעס מעניינים כמו מערכת שמע איכותית עם תפעול מההגה, מחשב דרך עתיר פונקציות ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

התנהגות ונוחות

הדגש העיקרי שניתן בבניית הגולף מהדור החמישי היה שיפור חווית הנהיגה וחזרה למקורות שאבדו עם השנים ולכן, את איכויות נסיעה אלה ניתן למצוא גם בגולף 6. לא, היא לא ספורטיבית בשום מובן של המילה, בטח לא עם חוסר התחושה מגלגל ההגה, אבל בהחלו מדובר במכונית בטוחה וצפויה מאוד מהסוג שלא יסבך את הנהג בשום סיטואציה על הכביש.

גם בגרסאות העממיות יותר, המצוידות בצמיגים פשוטים יחסית, רמת האחיזה באספלט גבוהה מאוד ורק כאשר באמת מתעללים בה, נוצר תת היגוי קל. אולם, מייד כאשר מרפים מעט מדוושת הדלק, קל מאוד להשתלט על כל דרמה שהיא. זאת כמובן אם בקרת היציבות שניצבת דרוכה תמיד (חוזרת לפעולה מייד עם ההחלקה הראשונה כשמבקשם לכבות אותה) לא חיסלה את החלקה זו עוד קודם.

מי שדווקא כן גילה חולשה מסוימת היו הבלמים. למרות הטמפרטורות הנמוכות ששררו באיסלנד, אלה מיהרו להתחמם ולאבד מכושר הבלימה. אולם, גם לפני כן חסרה לנו נשיכה אמיתית וכוח עצירה מוחשי יותר.

הגולף 6 קיבלה לראשונה גם מערכת מתלים מאוד מתקדמת, אשר הורגלנו למצוא בעיקר במכוניות יקרות, יוקרתיות או ספורטיביות. זו למעשה מערכת המאפשרת לנהג לבחור בין שלושה מצבי שיכוך בלחיצת כפתור: מצב רגיל (Normal) – מעין מצב אמצע בין קשיחות לרכות, מצב נוחות (Comfort) – מציע רכות מקסימלית לטובת ספיגת תחלואי האספלט, ומצב ספורט – הקשחה מוחשית של המתלים לטובת חידוד ההתנהגות ושיפור היכולת להתמודד עם עומסים בפניות ונהיגה ספורטיבית.

וזה באמת עובד. המעבר בין כל אחד מהמצבים משנה את כמות השמן העוברת בתוך בולמי הזעזועים ולכן ישנה השפעה בולטת על הנסיעה ברכב. במצב הנוח, מתלי הגולף נעשים רכים למדי והם מסייעים בגיהוץ מהמורות ברמה גבוהה מאוד, כמובן על חשבון ההתנהגות הספורטיבית. מצב הקיצון הנוסף – הספורט מקשיח מאוד את המתלים ומחדד באופן מורגש את תגובת השלד לפניות. גם משקלו של ההגה משתנה בהתאם – נעשה כבד יותר (אך ה"אין תחושה" נותר). ברוב המקרים אנו העדפנו לנהוג במצב הנוחות המרבית, שכן הגם שכבישי איסלנד טובים משמעותית משלנו, הם עדין משובשים מהמקובל במדינות מערב אירופה וגם משום שלא מצאנו שם חדוות נהיגה יתרה.

מנועים וביצועים

עם השקת הדור השישי לגולף, נפרדת פולקסווגן רשמית ממנוע ה-2.0 ליטר FSI. זה מפנה את מקומו למנועים יעילים, חסכוניים וחזקים יותר, מהם בולטים מאוד שני מנועי ה-1.4 ליטר TSI החדשים. הראשון והבסיסי נעזר במגדש טורבו כדי להפיק 122 כ"ס. יתרונו הגדול הוא בזמינות הכוח (אין לו בעיה לחיות סביב ה-1,500 סל"ד) ובחיסכון המשמעותי בצריכת הדלק. למרות זאת, הביצועים לא נפגעים והגולף הזו כשהיא מצוידת בתיבת ה-DSG עם שבעה הילוכים זקוקה רק ל-9 שניות כדי הגיע ל-100 קמ"ש.

המנוע השני במשפחה שגם הוא יגיע אלינו, הוא למעשה המשך פיתוח של מנוע ה-1.4 ליטר TSI שנמכר אצלנו בשנה האחרונה. מנוע זה נעזר גם במגדש על וגם במגדש טורבו כדי להפיק את המקסימום מהנפח הצנוע. במנוע זה, אחראי המגדש על (סופרצ'ארג'ר) על הסלד הנמוך עד 3,000 סיבובי מנוע ושם עוברת האחריות אל מגדש הטורבו שמסוגל להמריץ את המנוע עמוק אל הטווח האדום בסקלה. התוצאה היא כוח רציף שעומד כעת על 160 כ"ס (140 בגולף 5).

זמינות הכוח הטובה בשני מנועים אלה אפשרה למתכננים להאריך מעט את יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים. תיבת ה-DSG מציעה כעת לא פחות מ-7 הילוכים שמסייעים עוד יותר לנצל את און המנועים, כאשר ההילוכים 6 ו-7 ארוכים יחסית כדי לצמצם את צריכת הדלק ולהפחית מרעשי המנוע סביב שיוט של 100 קמ"ש וצפונה. תיבה זו משתמשת גם בשני מצמדים (יבשים) ואלה יוצרים החלפות הילוכים מהירות כברק, גם במצב האוטומטי ובעיקר במצב הספורט ובעת שימוש במתגי העברת ההילוכים שמאחורי הגה (ימין מעלה, שמאל מוריד). מאוד אהבנו.

המנוע השלישי שיגיע לישראל הוא מנוע ה-2.0 ליטר TDI. זה דומה מאוד לקודמו שאהבנו עוד קודם בזכות זמינות הכוח שבו והוא אפילו מציע את אותו הספק של 140 כ"ס, אך בזכות שינויים קלים וכן בזכות התקנת מסנן חלקיקים, הוא מצליח לקזז מספר אחוזים מצריכת הדלק ופליטת המזהמים. אל מנוע זה שודכה בהשקה תיבת ה-DSG המוכרת עם שישה הילוכים וגם היא עבדה ללא דופי.

דור 5.5

בסיכומם של ימי ההשקה אפשר לקבוע כי הדור 6, גם אם נראה יותר כמתיחת פנים לגולף היוצאת, דור 5 וחצי אם תרצו, מצליח להתעלות על פני הגולף המוחלפת כמעט בכל מובן. יהיו כאלה שיתחברו פחות לעיצוב החדש, אבל הגולף 6 מצליחה עדין להיות נוחה, איכותית, מוקפדת, בטוחה (תוספת של כרית אוויר שביעית לברכי הנהג), דינמית וחסכונית יותר מבעבר.

התכנון המחודש שנקטו פולקסווגן כולל שמירת השלדה של הגולף 5 אמורה להוזיל משמעותית את עלויות הייצור, מה שעשוי לרמוז על שינויי מחיר קטנים, אם בכלל בדור החדש. פולקסווגן וגם היבואן המקומי מאשרים את הנושא.

אנחנו בכל מקרה נשמח לפגוש אותה שוב במבחן מקומי לכשתגיע לישראל בחודש דצמבר. ומספר מילים על ה-GTI, זו תושק בעולם בתערוכת פריז הקרובה (2 באוקטובר) ותגיע לישראל בסביבות אמצע שנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully