וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגים מהר ומדברים בסלולרי

29.9.2008 / 12:40

משאל שנערך בין גולשי וואלה! רכב, גילה כי עבירות התנועה הנפוצות ביותר הן נהיגה במהירות גבוהה ודיבור בסלולרי

אתם הצבעתם, אנחנו מדווחים. 8084 גולשים השתתפו בסקר לקראת ערב ראש השנה שקבע שלא במפתיע כנראה, שהנהג הישראלי כמעט תמיד, מותח את גבולות החוק על ידי נהיגה במהירות גבוהה מהמותר ומפטפט בטלפון הנייד. אבל לא רק.

באופן מוחץ וגורף, גילה המשאל כי כמעט מחציתנו, ממהרים בכל מקום ולכל עבר. 49 אחוזים מכם הגולשים, הקליקו כי עוברים את המהירות החוקית בקטע דרך מסוים, בעוד שתי עבירות התנועה הכי פחות נפוצות כך זה נראה, הן עקיפה מסוכנת ועקיפה על קו הפרדה רצוף עם אחוז אחד בודד. אשרי המאמין.

לקשקש כולנו אוהבים, בנייד הרבה יותר. אבל בנהיגה, זה קיבל תוקף גרוע במיוחד עם 22 אחוזים המדווחים כי מדברים בטלפון בזמן נהיגה, כשרק אתם יודעים, עוד אי אילו פעולות נוספות במקביל. אחריה ברשימת העבירות, נמצא כי כמעט 10 אחוזים מהמצביעים שומרים (דווקא) על הנתיב הימני פנוי לחלוטין, שמונה אחוזים מתייחסים לחגורת הבטיחות כהמלצה בלבד, חמישה אחוזים מכם נדבקים לישבן של הרכב מלפנים ולא שומרים על מרחק נאות, כשבתחתית הטבלה, נמצא פיזור של כמה אחוזים בודדים עבור נהיגה תחת השפעת אלכוהול (3 אחוזים), ואי מתן זכות קדימה עם שני אחוזים קטנטנים.

מובן לכל, שסקר מסוג זה משקף גם הקלקות אקראיות וקלות דעת. אך לנוכח מספר המצביעים הגדול, גם אם קיימת סטייה גדולה או בינונית עבור עבירה כזו או אחרת, אין ספק שיש לנו בעיות עם שמירה על החוק. לא נורא, שנה חדשה בפתח ועימה הזדמנויות חדשות לכפר על המעשים.

שנה טובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully