וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאבסטר מוביל אל העתיד

30.9.2008 / 11:33

ניסאן מעדכנת את המשאית הקלה בתיבת הילוכים רובוטית ומנוע היברידי. התובלה הכי ירוקה בעיר

ניסאן חושפת את הקאבסטר ההיברידי כחלק מכמה כלי-רכב כבדים המוצגים בימים אלו בתערוכת הרכב המסחרית בהאנובר שבגרמניה. המשאית הקלה זכתה להצלחה בעיקר באירופה שם השימוש בתובלה חוצה גבולות ואלפי קילומטרים חיונית לכל ארגון או תאגיד. רובן כמובן משתמשות במנועי דיזל אך גם העלייה במחיר הסולר והמסים הנערמים ללא סוף גורמות לחברות הפסדים כלכלים לא מזעריים.

ניסאן מוכרת את הקאבסטר בשני דגמים (גם בארץ) במשקל של 3.5 ו-4.5 טון, עם אפשרויות שונות של שימוש ואבזור בקבינה ומחוץ לה. נוכחותו בארץ לא זכתה לימי חסד לנוכח הפריצה של האיסוזו סומו ודומיו אך כעת, עם השיווק המחודש של הקאבסטר ההיברידי, ניסאן העולמית מנסה להכנס בדלת הקדמית עם מחשבה על חסכון לכיסו של הנהג.

היצרן היפני שילב יידים עם חברת ZF (שעוסקת בייצור תיבות הילוכים) ליצור את ההכלאה בין מנוע דיזל בנפח 3.0 ל' למנוע חשמלי קטן, שאת כוחו מקבל מסוללות ליתיום תוצרת NEC. יחד עם תיבת ההילוכים לה שישה יחסי העברה, המנוע מספק 150 כ"ס ועל פי פרסומי החברה, משיל 30 אחוזים מהוצאות הסולר. אלו מושגים אגב, גם בעזרת מערכת "עצור וסע" המשולבת כיום גם במכוניות פרטיות. בפרט אלו מהמזרח הרחוק שם הדוחק העירוני כביר, מזהם ובזבזני.

תא הנוסעים שכמות נכבדה משעות היום משמש כ"משרדו" של הנהג, זכה גם הוא לכמה עדכונים קלים ואלו כוללים שיפור זווית המסעד מהטייה אנכית של כ- 10 מעלות בדגם הקודם, לכ-18 מעלות בנוכחי. המרווח הפנימי, בעיקר הנדסת האנוש נגישה יותר עם אפשרות לאחסון מסמכים מאחרי המסעד של המושב האמצעי - אותו ניתן לקפל לכדי משטח אחיד, כמו כן, איכות הדיפונים שודרגה מעט.

החל מאפריל 2009, ניסאן תשווק כסטנדרט את הקאבסטר עם מסנן חלקיקים (DPF), על מנת לעמוד ברגולוציות החדשות הנמדדות על ידי תקן יורו-5 לכלי-רכב כבדים מסוג זה. בארץ, כלים אלו שכיחים מאוד לנוכח חברות ההובלה הפרטיות והחברות המסחריות. אולי נזכה לראות אותו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully