וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי R1000 חדש

ערן טננבאום

30.9.2008 / 12:43

הוא אמנם קיבל כבוד וחשיפה שהיו ראויים לדגם לא מוכר, אבל האמת היא שהשינויים שמתחת למכל הדלק אינם מרחיקי לכת

תערוכת פריז עוד לא ממש הספיקה להתקרר, ולמרות שהיא אינה התערוכה היחידה או החשובה ביותר השנה (שכן עדיין יש את תערוכת קלן בגרמניה אשר תפתח ב-8 לחודש הבא), בחרה חברת סוזוקי לחשוף דווקא בה את ה-R1000 החדש שלה ל-2009.

לחשוף זו אולי מילה מעט חזקה נוכח דגם ה-R1000 המדובר, שכן לאור המהפכות אותן התרגלנו לקבל באחדים מהדגמים האחרונים שנחשפו (ה-1000CBR של 2008, לדוגמה) לא בוצעו ב-R המדובר שינויים מרחיקי לכת יתר על המידה.

יחידת ההנעה עברה שינויים, ובמקרה הנ"ל, לחלוטין מדובר בעיקר באבולוציה הסטנדרטית של שדרוג כוח. בתור התחלה קוטר הבוכנות גדול יותר (74.5 מ"מ), והמהלך מעט קצר יותר (57.3 מ"מ). בנוסף לזה מידת האורך הכללית שלו התקצרה משמעותית, מה שאפשר למהנדסים לשנות את מבנה השלדה. הבסיס שלה קצר יותר, מה שאומר שהמרחק שבין ראש ההיגוי לנקודת העיגון של הזרוע האחורית הפך קטן יותר. זה אולי לא ממש מעניין לכשעצמו, אבל גם בסיס הגלגלים התקצר ועומד על 1,405 מ"מ (1,415 מ"מ בקודם). למרות כל זאת, אורך הזרוע האחורית גדל, כשמשני צידיה אפשר למצוא את צמד האגזוזים הענק אותו הכרנו בדגם הנוכחי.

יחס הדחיסה עומד על 12.8:1, והטענה הכללית היא כי בתצורה הנוכחית המשופרת, מגיע המנוע לערכי מומנט והספק גבוהים יותר. אין הצהרות רשמיות לגבי ההספקים, וגם בתיק העיתונאים שחולק בתערוכה לא הופיעו הנתונים הנ"ל.

מעבר לכך, נותר הכלי עם אותה מערכת מיפוי הצתה המאפשרת בחירה בין שלושה מצבים שונים, משקל כללי שעומד על 203 ק"ג ואורך כולל של 2,045 מ"מ. נעשו קצת שינויים במערכת הבלימה, המתלים אמורים להיות מעט טובים יותר, האווירודינאמיות שופרה ופה ושם בוצעו עוד מספר ליטושים קטנים.

מהיבואן המקומי נמסר כי הכלי מתוכנן להיכנס לייצור בתחילת השנה (ינואר), והכלי הראשון יגיע לפה לקראת מרץ 2009. המחיר צפוי להיות פחות או יותר כמו של דגם 2008, עם תנודות קלות לכאן או לכאן.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully