וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מצמצמת מרווחים

3.10.2008 / 9:02

החברה שהביאה לנו את ה-R8 הגיעה לפריס עם סוללת נציגות מחודשות ומצטרפת היברידית קטנה בשם A1 ספורטבק

קובי ליאני

צילום ועריכת וידאו: קובי ליאני

אודי הציגה את הקונספט למכונית הקומפקטית והקטנה עוד בתערוכת הרכב בטוקיו במהלך 2007. אז היא נקראה עדיין בשם הגולמי שלה אך חשפה כי בכוונתה להיכנס לסגמנט מעט יותר רווחי המאכלס כמעט כל פינה היום באירופה ובעולם. יחד עם כך, מכוון שלא מדובר על מכונית תוצרת המזרח הרחוק, סיכוייה להצליח תלויים בעיקר בתמחור. את איכויותיה יאמוד רק מבחן הזמן והתוצאה הסופית. היות ותערוכת פריז חושפת את ה-A1 בפעם השלישית בגלגולו, המוצר הסופי לא רחוק מפס הייצור.


ה-A1 מבוססת על פלטפורמה לא דלת מימדים ביחס לקבוצה, עם פריסה אורכית של 3.99 מ' ורוחב של 1.75 מ'. היא מצויידת בחמש דלתות, בסיס גלגלים רחב יותר מגרסת הגלם שהוצגה דאז, ועיצוב המשווה לה את המראה הנוכחי של הקבוצה בכללותה.


תחת מכסה המנוע שוכן לו מנוע היברידי בנפח 1.4 ל'(TFSI) המייצר 150 כ"ס בתוספת של מנוע חשמלי קטן המוסיף לו דחף זעיר של 20 כ"ס. את האנרגיה שואב ממספר סוללות יון-ליתיום וניתן להטעינו בכל נקודת חשמל. ביצועי המכונית נמדדים עתה רק על הנייר. 0-100 קמ"ש ב-7.9 שניות ומהירות מקסימלית של כ-210 קמ"ש. המנוע ההיברידי מאפשר שימוש נפרד ביחידות הכוח כשהמנוע חשמלי, מסוגל לנייד את המכונית למרחק של כ-100 ק"מ במהירות מרבית של כ-100 קמ"ש.


צריכת הדלק הממוצעת תתייצב על 23 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים תהיה בשיעור נמוך מאוד של כ-92 גק"מ. עבור כך אודי יישמה את כל אותם יתרונות המקנים למכוניות היברדיות את היכולת החסכונית. הפחתות משקל, שינוי קוטר צמיגים (קטן יותר) וכן שילוב של מערכת "עצור וסע". כפי שכל דגמי האודי משווקים כעת, גם כאן תשיק החברה בורר בין מצבי נהיגה עם אפשרות לנהיגת ספורט, נוחות ומנהלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully