וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ZE עולם חשמלי וירוק

4.10.2008 / 10:17

רנו הודיעה אתמול כי תייצר מכונית חשמלית החל מ-2011 המבוססת על הקנגו בגרסת הבי-בופ

בצעד מעט מפתיע, רנו נכנסת מוקדם מהצפוי לשוק המתחשמל. אין היום יצרנית שלא מנסה את כוחה בתחום זה לנוכח האילוצים הכלכלים בעולם והמרדף נמצא בעיצומו.ה-Z.E משלבת בסיס טכנולוגי חשמלי לחלוטין כאמור, הנעזר בסוללות ליתיום ומנוע חשמלי המספק 94 כ"ס וכ-26 קג"מ. המבנה הכללי והקומפקטי מבוסס על הקנגו בי-בופ, עם שינויים ונגיעות הקשורות בעיקר ליכולת לייצר חסכון במשקל, צריכה ופליטת מזהמים.

דיפוני התא עשויים חומרים קלים ועמידים המשתמשים בהפרדות מבודדי חום בטמפרטורות קיצוניות, על מנת לשמר את המערך החשמלי. העיצוב הפנימי מרווח כיאה לרכב המבוסס על הקנגו, ואת הגג מעטרים לוחיות סולאריות קטנות אוגרות אנרגיה שניתן להשתמש בכוחן עבור מערכת המיזוג למשל.

תוספת מענינת ואחרונה היא השלת מראות הצד וההתקנת מצלמות זעירות במקומן. אלו אמורות לספק חלופה אופטימלית להתנגדות האוויר אשר מייצרות מראות הצד וכתוצאה מכך- קיים פחות גרר, פחות כוח נדרש על מנת לדחוף את המרכב והמכונית צורכת פחות דלק.

ה-ZE תיוצר כך מקווים רק בעוד כשנתיים. המגמה הירוקה תתקדם עוד כמה שלבים בפרק זמן זה ויש להניח שבשנה הבאה נוכל כבר להווכח באם היעד הזה אכן בר-הגשמה.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully