וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן GT - כבר לא וירטואלית

4.10.2008 / 17:34

שיתוף הפעולה בין היצרן הצרפתי לחברת Polyphony ייצר 7 טיזרים מתישים. התוצאה האמיתית עולה על כל דימיון. ההיפנוס כנראה פחות מהפנט

קובי ליאני

צילום ועריכת וידאו: קובי ליאני

אם הצלחתם לעקוב באופן רציף אחר התמונות הוירטואליות ל-GT של סיטרואן, מגיע לכם צל"ש. התמונה הראשונה ששוחררה לפני כמה שבועות הציגה רק סדין אדום עם כיתוב GTR המתנוסס לו על הבד הגולש, כשלמעשה שום דבר למעט אורות החזית, לא סיפק תשובה מספיק ברורה. יחד עם כך, לכולם היה ברור מלכתחילה, שמדובר במכונית מירוץ מסוג כלשהוא שתכנס לרשימת המשתתפות במשחק המירוצים החדש – "גראן טוריסמו פרולוג" המיועד לקונסולת ה-PS3.

מרכב המכונית עשוי ברובו אלומיניום הנמתח על פני אורך של חמישה מטרים. גובהה מטר אחד בלבד והרוחב עומד זרת משני מטרים. לשם השוואה, הבוגאטי ווירון קצרה ממנה בחצי מטר וצרה בכ-10 ס"מ.
החזית, לא משאירה יותר מידי מקום לספקות באשר לייעודו של הרכב. וודאי כשבוחנים את פתחי יניקת האוויר המשולבים בסבכה יחד עם הספויילר המומנך והכנף האחורית המתכווננת. רק תנו לה מסלול פתוח, קחו את בקר השליטה לידיכם ותשברו כמה שיאים על הנורברוגרינג.

השלדה נשנעת על חישוקים בקוטר 21 אינטש והמנוע למרות שכרגע מדובר בהשערה בלבד, יהיה מוזן על ידי טכנולוגיה היברדית כלשהיא (תאי דלק היא כנראה האופציה הסבירה ביותר).
תא הנהג, לא פחות מלהיב מהדימיון הפרוע מבחוץ ומשדר תחושה מאוד חושנית. צמד מושבי ספורט קלים נעוצים בשלדה ורותמים את הנהג לכסא על ידי חגורות בטיחות 4 רתמות כפי שמקובל בכל מכוניות המירוץ.

לוח שעונים קונבציונלי אין, אבל את כל האינפורמציה מבקרת המחשב יכול הנהג לקרוא על ידי הקרנה ויזואלית של נורות LED אדמדמות על גבי השמשה הקדמית. נושא הביצועים, יבחן כרגע רק על פי הברומטר של שוחרי המשחק. עם משקל של קרוב ל-2 טון, מנוע מרכזי ותיבת הילוכים ידנית, אם אי פעם תגיע הסיטרואן הזו לייצור כלשהוא, ביצועיה בוודאי יגרמו ללא מעט חשש אצל יצרניות מתחרות. הנתונים התאורטים חושפים תאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות ומהירות מרבית וירטואלית של כ-320 קמ"ש.

סיטרואן לא הצמידו לה שום תג שמי מאפיין של לוחם שוורים או מעצב כורסאות. בסך הכול –GT על פי סיטרואן. היא מוצבת כעת בתערוכת פריז ומהיום (פתיחת הדלתות לקהל הרחב), תכלול גם סימולטור נהיגה רווי אקשן המתנהל על מסלולי המשחק המדובר.

סוני האחראית על שיווקו של משחק הגראן-טוריסמו מדווחת כי יותר מ-50 מיליון עותקים כבר נשלחו להפצה. נכון לרגע זה ,ניתן להתנסות ביכולותיה רק בעולם הוירטואלי וספק אם תגיע לייצור. למרות כך, ייתכן וגרסה אחרת המבוססת על ה-GT, תעשה את הדרך המקובלת ממודל חימר לכביש הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully