וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בהרגלי הצריכה

5.10.2008 / 13:34

זוג באמצע שנות חייו יצא למסע לאורך 48 מדינות בארה"ב ושבר שיא גינס בצריכת דלק ממוצעת

פעם היו מחפשים לשבור שיאי מהירות אבל היום, הרגל הימנית יותר מחושבת עם הנסיקה של מחירי הדלק והשבר הכלכלי. ג'ון והלן טיילור, יצאו למסע ארוך ומתיש, בכדי להראות עד כמה מספר שינויים בודדים בהתנהגות הנהג ובהתייחסות לתנאי הדרך, יכולה להביא לחסכון משמעותי לכיס והפחתה ניכרת בצריכת הדלק. למען הסר ספק, שום דבר היברידי או מיוחד לא נכנס כאן למשוואה. רק מנוע TDI סדרתי וקונבנציונלי תוצרת פולקסוואגן.

הנסיעה הגיעה לסיומה לאחר 20 יום ו- 9,419 מייל (כ-15,158 ק"מ) כשהזוג עצר למלא את המיכל רק 11 פעמים עם ממוצע של 1,380 ק"מ למיכל (!) וצריכת דלק של כ- 25 ק"מ לליטר סולר. על מנת למדוד את ההתקדמות, בכל עצירה לתדלוק מילאו טופס בנקודת ביקורת (צ'ק-פוינט) והמשיכו הלאה. הזוג הוציא מכיסו בתום המסע סך הוצאות כספיות של כ- 653 דולרים בלבד. כ-2,230 שקל.

שיא נוסף, מיבשת אחרת (אוסטרליה)אגב, עמד על ממוצע של 32 ק"מ לליטר למרחק של 14,500 ק"מ על ידי פיג'ו 308 HDI. נתון מרשים מאוד ביחס למכונית סדרתית כפי שעושה כאן הג'טה.

פולקסווגן מיהרו להתייחס לשיא בגאווה כמובן, אך דאגו לציין שהממוצע האמיתי בתנאי יום-יום של האדם הסביר, גדול ביותר מחצי מהנתונים שהשיגו השניים במהלך מסעם. יחד עם כך, הג'טה נעה בתנאים משתנים באופן רציף עם מעברים מהירים, לפקקי תנועה, לנסיעה עירונית קלה, כך שגם אם מודדים את השיא בתנאי שאיפה לחסכון, מדובר בשילוב מלא של כל תנאי התעבורה. אין מה לומר, יודעים לנהל הוצאות בבית משפחת טיילור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully