וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו מגדירה יעדים

6.10.2008 / 6:30

הסיקור מפריז מסתיים אצל היצרן הביתי, שמציג שני דגמים היברדים שכל אחד מהם יסלול את דרכו החדשה של האריה

קובי ליאני

צילום ועריכת וידאו: קובי ליאני

התחרות הביתית תחת קבוצת פיג'ו-סיטרואן, מביאה את המעצבים והמהנדסים לחשוב פעמיים, לפני שהם חושפים דגם עם שאיפות סדרתיות לטווח המיידי. הפרולוג של פיג'ו נחשף רק לפני כשבועיים כתשובה אופנתית לפיקאסו של סיטרואן וכן(בין היתר) לטיגואן הבינוני מקבוצת פולקסוואגן.

המבנה המיני-וואני, מסתיר יכולת להתעלות על כמה משטחי חול וסלעים קלים ומסיבה זו, ייתכן כי הפרולוג ישתייך דווקא לקבוצת הקרוסאוברים הדינאמיים. החרטום מאכלס מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל', הנתמך על ידי הטכנולוגיה החדשה ביותר של היצרן הנקראת- Hymotion4wd כפולת ההנעה, לה הספק של כ-200 כ"ס.

מערכת זו, בנויה כך שחלוקת המשקל יוצרת איזון בין החלק הקדמי לאחורי. כל המערך החשמלי המוטורי נמצא מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים, בעוד מכלולי מנוע הדיזל נמצאים מלפנים ואחראים רק על תנועת הגלגלים הקדמיים בנפרד. החסכון במשקל והביצועים הטובים ביחס לטכנולוגיות אחרות, מביאים את הפרולוג לחסכון ניכר בצריכת הדלק ופליטת מזהמים בשיעור נמוך מאוד בסגמנט זה, העומד על כ-109 גק"מ.

ביחידה זו ניתן להשתמש או במנוע הדיזל בלבד, או בכוח החשמלי – לטווח קצר ובמהירות שלא עולה על 40 קמ"ש, או בשילוב שניהם יחד לביצועים מרביים. הפרולוג מאובזר בכל השכלולים האופנתיים האחרונים כמו מערכת שמע משוכללת, מסך ניווט, מערכת מבוססת רדאר המתריעה על מרחק בלימה קצר מידי וכל הבטיחות הפאסיבית הנדרשת. נמתין להשקתו לפרטים נוספים.

RC היבריד

פיג'ו הגיעה לפריס יחד סיטרואן במטרה לדחוף את הטכנולוגיה ההיברידית עד כמה שניתן. סיטרואן עשו זאת עם ההיפנוס וה-GT ועוד כמה כלי-רכב קונספטואלים ופיג'ו עושה זאת כעת עם ה-RC המרשימה.

זוהי מכונית ספורט-קופה המשתמשת במספר מנועים סדרתיים בנפחים הנעים בין 1.6 ל' בהספק התחלתי של 218 כ"ס בשילוב של מנוע חשמלי (95 כ"ס) ועד למנועי 2.0 ל' המספקים 313 כ"ס. צריכת הדלק עומדת על כ-25 ק"מ לליטר, והביצועים המוצהרים מספרים על 4.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מקסימלית של כ- 270 קמ"ש.

שלא כמו ה-GT של סיטרואן, פיג'ו מדברת על שימוש מיידי בחלק מהטכנולוגיות הנמצאות בדגם הקונספט המוצג. המרכב הנאה מעלה סוגייה בפני עצמה ורק במידה ותמצא דרך לשווקו, נוכל לראותו בעתיד בגרסת ייצור סדרתית בפרופורציות הנכונות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully