וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא סובארו: "אנחנו כבר מרגישים את השפעת המשבר"

מאת דניאל שמיל

6.10.2008 / 8:06

לדברי הידטושי קוביאשי, המבקר בישראל, החברה תציע B4 בגרסה היברידית, תשתף פעולה עם טויוטה ותפתח קווי ייצור בסין

"עלינו להבין מה הלקוח בכל מדינה רוצה. בישראל, כמו בשווקים מתפתחים רבים, מעדיפים מכוניות סדאן קומפקטיות. יש נטייה גוברת לרכבי כביש-שטח בעולם, אך אנו צופים ביקוש לרכבי שטח קטנים יותר וחזרה למכוניות הנוסעים".

סובארו שוקלת ליבא לישראל את האקסיגה - מכונית סטיישן ספורטיווית שבה שבעה מושבים, הצפויה להיות זולה מה-B4. בסוף 2009 יוצג בעולם הדור החדש של דגמי B4 ואאוטבק. המכוניות החדשה יהיו גדולה יותר, כדי לענות על הדרישות של השווקים המתעוררים בסין וברוסיה. בנוסף, נראה כי לראשונה תוצע בה הנעה היברידית, בסיועה של טויוטה.

בתחילת השנה נהפכה טויוטה לבעלת המניות הגדולה בפוג'י, החברה האם של סובארו, ומחזיקה ב-16.5% ממניותיה. באפריל הצהירו שתי החברות על שיתוף פעולה בפיתוח מכונית קופה. סובארו תספק את המכלולים - מנוע בוקסר ופלטפורמת הנעה אחורית - וטויוטה תהיה אמונה על העיצוב. גם הייצור יבוצע במתקני סובארו.

באשר למשבר העולמי, אומר קוביאשי: "אנחנו כבר מרגישים את השפעת המשבר. הבנקים לא רוצים להלוות ללקוחות קטנים - וסוכנים שונים מתקשים לגייס כסף". למרות זאת, קוביאשי מעריך כי ב-2009 תייצר סובארו יותר מכוניות. "אולי תהיה ירידה בייצור מכוניות הבנזין, אבל נפצה על זה בייצור מוגבר של מכוניות דיזל".

סובארו נכנסה לתחום הדיזל באחרונה, עם הצגתם של מנועי דיזל בתצורת בוקסר, המוצעים ב-B3, B4 ובפורסטר. לישראל המכוניות האלה לא יגיעו עד שלא יוצע בהן השילוב של דיזל עם גיר אוטומטי, אך קוביאשי מבטיח כי שילוב כזה יוצע בשנים הקרובות.

כמו מרבית יצרני הרכב בעולם, סובארו תולה תקוות בשווקים מתפתחים. קוביאשי לא חושש מהיצרנים הסינים: "מדיניות המחירים שלהם שונה מאוד". לדבריו, השוק הסיני מעדיף משפחתיות קומפקטיות בתצורת סדאן, כמו ה-B3. "אנחנו בוחנים גם ייצור בסין, אבל לשם כך אנחנו צריכים שותף מקומי".

אתם לא חוששים מהעתקת טכנולוגיה על ידי הסינים?

כנראה שלא נוכל לייצר בסין מכלולים טכנולוגיים. כנראה שנייצר שם רק את גוף הרכב, ואת המנועים נמשיך לייצר ביפאן".

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully