וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוס הצוהל מדלג מעל המיתון

6.10.2008 / 10:43

חושבים להזמין את הפרארי קליפורניה? תשכחו מזה. היצרן האיטלקי סגר את רשימת ההזמנות עד 2011 ויש עוד ממתינים

רשימת ההמתנה לדגמיה של פרארי תמיד הייתה ארוכה כמו החומה הסינית. גם אם אתם שופעים באמצעי שכנוע, כריזמה וכסף כמו הים הכחול, זה לא יזרז עבורכם את התהליך. ממוצע ההמתנה למכונית פרארי הוא כ-18 חודשים מיום ההזמנה. בהתחשב בכך שבפרארי עובדים בקצב אנושי עם מינימום התערבות מכונות, זה לא ממש מפתיע.

הקליפורניה שהצטרפה לאחרונה לאורווה של היצרן האיטלקי, לא שוברת את מסורת ההמתנה. יחד עם כך, היא מציגה דגם שונה מכל פרארי אחרת. המרכב עשוי אלומיניום קליל שבגין מיקום המנוע מלפנים, יאזן את העברות המשקל ברמה הרבה יותר מספקת. המנוע בנפח 4.3 ל' V8 מבית מרנאלו, משתמש לראשונה בהזרקת דלק ישירה וכן בתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה. בנוסף על כך, זהו הדגם הראשון של פרארי שגגו המשתפל אינו עשוי בד אלא מרכב אלומיניום קשיח.

אתר האינטרנט שלAutonews , מדווח כי החברה תייצר בין 2,500-2,800 מדגם זה עבור שנת 2009, כשלקוחות השנה שלאחר מכן, ימתינו לאחת והיחידה מבין 3,000 מכוניות שייוצרו בשנת 2010. בראיון שערך האתר עם נשיא פרארי - לוקה די מונטזמולו, העיר כי יותר מ-60 אחוזים מהרוכשים של הקליפורניה, מעולם לא קנו פרארי. על פי מיטב ההגבלות של החברה, הדרישות לבעלות על מכונית פרארי בד"כ מצריכות מהרוכש הוכחה כי במלאי מכוניותיו, הייתה או נמצאת פרארי אחת לפחות, כמו כן, עליו להבטיח שלא ימכור אותה לאחר תקופה קצרה מאוד. נראה שעם הקליפורניה התגמשו מעט בנושא זה.

בין לבין, מוסיף מונטזמולו כי הקליפורניה תתומחר בקצה התחתון ביותר מקשת דגמיה. המחיר ההתחלתי ינוע בין 180 ל-190 אלף אירו שהם כ-864 אלף שקלים (לפני מסים מקומיים) והמכירות יחלו בתחילתו של חודש ינואר של השנה הבאה.

לא בבית ספרנו

בעניין אחר - לפני כמה ימים הצהיר מונטזמולו באותו אתר, באופן שאינו ניתן לערעור (אם כי מסתבר שיש גמישות הדרגתית בחברה), שפרארי מעולם לא תצעד בדרכה של למבורגיני, אסטון מרטין ופורשה בייצור מכוניות סאלון. את רשמיו מהאסטוק של למבורגיני שמר לעצמו וכפי שהוא מעיד, כל עוד הוא מכהן בתפקידו, החברה לא תפנה שום משאבים עבור מכוניות 4 דלתות. את מלאכת העיצוב והייצור עבור הסמנגט הזה, כך הוא אומר משאיר כנראה לידיה של מזראטי שתציג מחליפה עתידית לקאווטרופורטה. מאידך,ייתכן שלא צריך לומר לעולם לא.

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully