וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא-רומיאו חוזרת לארה"ב

7.10.2008 / 12:00

היצרן האיטלקי השאיר את אמריקה עם טעם של חלודה בפה ולא מעט ביקורת על שירות איום. האם הפעם הנישואין יחזיקו מעמד?

בפעם האחרונה שהשם אלפא-רומיאו נראה מתנוסס על פרסומות ברחבי ארה"ב, זה קרה בשלהי שנת 1994. הייתה זו האלפא 164 הסאלונית שבשל מימדיה (והשלדה המבוססת על סאאב 9000),היה ברור לכולם מדוע דווקא היא הוחדרה לשוק האמריקני.

שנתיים וחצי לאחר שאלפא רומיאו תלתה את החליפה בארון, ארזה את המורשת ועפה לה לחפש מקורות הכנסה במקום אחר, חדל ייצורה של ה-164.

כמעט 14 שנה חלפו להם ואלפא מתכוננת להסתער מחדש על השוק האמריקני, אך הפעם, תעשה זו בצורה הרבה יותר מחושבת. במקום לשלוח נציגה מכל קטגוריה, תשגר החברה האיטלקית את היהלום שברשותה- האלפא רומיאו C8 קומפטיציונה. זו תגיע לארה"ב כבר בחודשים הקרובים מצויידת במנוע בנפח 4.7 ל' V8 המספק 450 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית-אלקטרונית עם שישה יחסי העברה.


רק 84 יחידות (כולן נמכרו מראש כמובן) תנפק החברה לסוכנות בארה"ב, משום שממילא כמות הייצור ההתחלתית עבור כל העולם –עומדת על 500 בלבד. יחד עם כך, בתכנון העתידי, אלפא הצהירה שתייצר לא פחות מ-100 יחידות הנושאות את התג הספורטיבי בעליל–GTA, לצד 500 נוספות נטולות גג (ספיידר). מחירה בארה"ב טרם נקבע אך לנוכח ניסיון העבר, יש להניח שלא תתמחר אותה באופן שווה מול מכוניות ספורט מתוצרת מקומית או אחרת.


בשלב זה, אלפא-רומיאו מחפשת אופציה נוספת שתגיע לארה"ב (כנראה רק בשנת 2011) המבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית. שיחות שערכה לאחרונה החברה האם פיאט עם נציגי טאטא שיגואר כאמור בבעלותה, לא העלו על הפרק מוצר רלוונטי לשוק בארה"ב. אך עוד לפני כן וטרם תושג כאן הסכמה כלשהיא, אלפא כבר מייעדת שיווק כמעט מלא של כל מכוניותיה בארה"ב, החל מ-2010.

האם תצליח אלפא הפעם היכן שכשלה בעבר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully