וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנבים אוהבים מסחריות

סקר שנערך על ידי איתוראן חושף כי הרכבים הפרטיים מנגנים כינור שני למסחריות הנחטפות

אם אתם גרים באיזור השרון ויש לכם מכונית מסחרית משנת ייצור שבין 2002-2000, קיים סיכוי יותר מסביר שתקומו בוקר אחד לחנייה ריקה. 60 אחוז מכלל הגניבות על פי המחקר מגלות, כי איזור השרון וגוש דן הוא הפרוץ ביותר על פני מדינת ישראל.

שאר החלוקה הרבה פחות שיווניות כשבמקום השני נמצא את איזור השפלה עם 13 אחוזים, ירושלים רושמת רק 11 אחוזים, הדרום עם 8 אחוזים כשאת הרשימה סוגר הצפון הרחוק, עם שבעה אחוזים בלבד.

ברבעון הנוכחי, חלה עלייה כללית של כ-33 אחוזים מסך כל גניבות הרכב ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרכב הגניב ביותר הוא מסוג מסחרי התופס כ-23 אחוזים מנתח הגניבות, אחריו המשאיות (הקלות והכבדות) עם 21 אחוזים וכלי הרכב הפרטיים, אשר תופסים רק 15 אחוזים מהגניבות. אלו כוללים אגב, גם מוניות שהפכו פופולריות מאוד בשנים האחרונות בפרט באיזור המשולש.

הקלות הבלתי נסבלת של המוחות העבריינים, היא תוצאה של שכלול אמצעי הפריצה, הכוללים עקיפת מנגנון שולל ההתנעה והחלפת מחשב הרכב בפרק זמן קצר ביותר. למרות שכל החברות דואגות למגן את כלי-הרכב במיטב אמצעי ההשבתה והמיגון, אף לא אחד מהם כנראה מצליח למנוע מהגנבים להתניע את הרכב ולהסתלק מהמקום.

מכוניות היוקרה שאולי נתפסות כגניבות בשל ערכן, תופסות רק חלק קטן מאוד מרשימת הנעלמות עם 12 אחוזים בלבד. זאת למרות שאיתוראן הצליחה לסכל ברבעון זה יותר מ-460 גניבות שסך שוויון הכספי הוא כ-82 מיליון שקל. ומהו הרכב היקר ביותר שכמעט ונגנב? זה לא מרצדס או ב.מ.וו או אפילו יגואר. השיא הזה שמור למשאית לשאיבת בטון, שערכה עולה על 2 מיליון שקלים.

בסך הכול, ברבעון זה חלה עלייה של כ-72 אחוזים במספר הניסיונות לגניבת כל-רכב לעומת תקופה מקבילה בשנת 2007 . שמרו על הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully