וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח החסכן

10.10.2008 / 9:36

פיאט ומיקרוסופט משיקות מערכת לניטור פעולות נהיגה בזמן אמת בכדי לעזור לכם לצמצם הוצאות

כמעט כל פיתוח חדשני היום חייב לכלול בו את הצמד האופנתי – ירוק וחסכוני. תוכנות ניהול המנוע מציעות היום שפע של אפשרויות ,בעיקר עבור כבדי הרגל הימנית שמועכים את המצערת בכל יציאה מהרמזור.

למרות זאת, מושגי הצריכה משתנים ורואים זאת בעיקר בסגמנט הבינוני. פיאט באופן תמידי הייתה מלכת הסביבה האורבנית. המנועים הקטנים והזריזים הצליחו (בד"כ) להשכיח את מגרעותיה האחרות והיכולת לייצר נתוני צריכה נמוכים מאוד, דאגו שהצביון הזה, לפחות, יישמר.

מיקרוסופט השיקה עבור פיאט את תוכנת ה"אקו-דרייב" המשתמשת בממשק החיבור החדשני של היצרן הנקרא - Blue and me. שקעיו ממוקמים בסמוך לבלם היד ומאפשרים חיבור ישיר של אביזרים המבוססים על USB כגון דיסקים ניידים נשלפים, אי-פוד, נגנים ומיני גאדג'טים אחרים.

בפשטות- זוהי מערכת ניטור המבוססת על טלמטריה - שליחת אינפורמציה וניתוחה מרחוק. במצב של ברירת מחדל, המערכת נמצאת על מצב אופטימלי עבור חסכון וביצועים. הנהג יכול לעקוב אחר הרגלי הצריכה והנהיגה שלו באופן קבוע, למדוד בכל פעם עד כמה השתפר בין אם זה בהעברת הילוכים נכונה, שימוש נכון במצערת, בבלימה, במהירות ועוד. כשאת כל האינפורמציה המתקבלת יכול אח"כ להשוות עם נהגים נוספים להם מותקנת הטכנולוגיה ברכב.

ראש הפרוייקט מטעם פיאט, לורנזו סיסטיאנו, מצהיר כי מניסויים מוקדמים שערכה החברה הצליחה המערכת להביא לשיפור של עד 15 אחוזים בצריכת הדלק לצד נתון זהה של הפחתת פליטת המזהמים. פיאט הכניסה את השימוש במערכת זו ליותר מ 500,00 כלי-רכב מדגמיה בשנתיים האחרונות ולקבוצה זו, מצטרפות שתי ילדות נוספות ופופולריות- הפיאט 500 והגרנדה פונטו.

את התוכנה ניתן להוריד ללא עלות או התחייבות כלשהיא באתר החברה בקישור המצורף בתחתית עמוד זה(זאת בתנאי שיש לכם מכונית מתאימה לכך כמובן).אך גם אם אינכם בעלי פיאט המצויידת בשקע זה, תוכלו לקבל טיפים לנהיגה נבונה וחסכונית בקישורים נלווים באתר הנ"ל.

לאחר מכן, תוכלו לשתף את כל הישגיכם או מגרעותיכם בקהילה הנקראת Ecoville הגדלה על בסיס יומי. זאת כאמור תספק לכם ראייה נרחבת באם הנהיגה שלכם משתפרת עם הזמן, או שכברת דרך ארוכה לפניכם בטרם תוכלו להפחית את הביקורים בתחנת הדלק.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully