וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמנט החמישי

15.10.2008 / 4:13

תכירו את אלפין טייפ 5 קלאבמן רודסטר. המבנה מוכר והמשקל גם כן, אך העוצמה תגיע הפעם ממקור אמריקני וותיק

למרות שהשם אלפין (Elfin) נשמע צרפתי כמו הלובר, אין שום דבר בכל מערך תפעול החברה שלקוח ממדינתו של סרקוזי (למעט הקוראסון בחדר האוכל). את החברה האוסטרלית הקים נהג המירוצים לשעבר טום ווילקנשואו – מי שהציג את ההולדן HSV העוצמתית שתחת מכסה המנוע שלה שכנה יחידת הכוח של הקורבט.

הטייפ 5 קלאבמן רודסטר, מוצגת כעת בתערוכת הרכב בסידני ועל פי מקורות רשמיים, גרסת הייצור תראה בידיוק כפי שמציגות התמונות. זוהי ממשיכת דרכה של הטייפ 3 רודסטר שהייתה האחרונה להשתמש במנוע 4 צילינדר תוצרת אלפין, וכמו כן האחרונה בכלל שיצאה ממפעלי החברה מאז שנת 2006 עד להופעתה של ה-MS8.

השלדה מבוססת על מכלולים דומים לאלו המשמשים את קייטרהם עבור גרסאות הסופר 7 המוכשרות. אותה נוסחה של משקל קל (750 ק"ג), מערכת מתלים ספורטיבית וגובה אפסי, מעניקות לה את החדות והיכולת הפנומנאלית להשפיל יריבות עתירות עוצמה. בעניין זה, לצד כל השינויים שהתווספו לגרסה החמישית, המנוע מגיע (שוב) מג'נרל מוטורס וישירות מהפונטיאק סולסטיס GXP מצוייד במגדש טורבו המנפק 260 כ"ס. את המיאוץ ל-100 תסיים הרודסטרית בהבזק הנמשך כ-3.7 שניות.

גרסה זו, כמו כל גרסת מסלול ייעודית, תעשה את דרכה (אקספרס) ליבשת הבריטית ולכמה חלקים באיזור אסיה והסביבה. מחירים לתענוג הנדיר הזה עדיין לא פורסמו, אך עלויות משוערות יהיו כנראה קרובות למכוניותיה של קייטרהם ודומותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully