וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסכים כל הדרך

15.10.2008 / 12:30

מרתון MPG הבריטי סיפק השנה עוד תובנות על הדרך הנכונה לחסוך בדלק וכסף. ויש גם הפתעה אחת בלתי צפויה

המירוץ אחר החסכון תופס בשנים האחרונות משקל רב במונחי חשיבות. ציי החברות מתחילים להרגיש את נסיקת עלויות הבנזין והסולר ומחפשים פתרונות מתחת לאדמה. בינתיים, שום דבר פרקטי לא עלה בחכה. גם היזמים אשר תרים בקדחתנות אחר פתרונות חשמליים, עדיין מרגישים כי ההיצע המוגבל נמצא רחוק מהישג ידם ההמונית של החברות, או הידיים הפרטיות.

אז מאיפה מתחילים לקצץ? נראה כי כולם רוצים לחפש משהו שיתמרץ את הנהגים להבין טוב יותר כיצד לנהוג בחסכנות. בבריטניה השכילו לשכלל את הרעיון המרכזי, על ידי מירוץ שנתי בין נהגים הנועד לברור את החסכן מכולם. מרתון ה-MPG נערך זו השנה השמינית מאז היווסדו בשנת 2000, והוא מתקיים בחסותן של כמה חברות ידועות כגון מישלין, טוטאל ועוד. התחרות פתוחה לכלי רכב מסחריים ופרטיים כאחד, כשהחלוקה מתבצעת על פי קבוצות (סולר ובנזין), לצד אבחנה בהתאם למשקל ושיעור פליטת מזהמים. כל קטגוריה נבחנת על פי הסטדנרטים שלה, דהיינו צריכת דלק סבירה ביחס לקבוצה, כך שיכול שיהיה מנצח לכל קטגוריה לפני השקלול הכללי המודד את ההישג הסופי ביחס לשארית הקבוצות.

בשנה שעברה, עשתה זאת טויוטה אייגו עם מנוע בנפח 1.0 ל' שהניב ממוצע של 27.75 ק"מ לליטר לאורכם של 500 קילומטרים. יש לציין כי שנה קודם לכן היתה זו גם כן האייגו, הפעם עם מנוע דיזל בנפח 1.4 ל' תחת ידיו של נהג הראלי ג'יימס סאת'רלנד. השנה, לא הצליח סאת'רלנד לשחזר את ההישג ועם 29.2 ק"מ לליטר סיים רק חמישי.

לעומת האייגו, צריכת דלק טובה קצת יותר העומדת על 30 ק"מ לליטר השיגה יאריס בגרסת הדיזל 1.4 ל'. משהו בטכנולוגיות של טויוטה כנראה בכיוון הנכון.

אפשר לחסוך גם עם קורבט

השנה, ההישג כבר נראה הרבה יותר משמעותי כשמתחשבים באופי 39 המכוניות והנהגים המשתתפים שנסעו על תוואי הנפרש על פני 412 מיילים (כ-665 ק"מ). אלא שבניגוד לעבר ולדעה הרווחות שצריך להיות מאחרי ההגה של מכונית קומפקטית, היברידית או חסכונית במיוחד, על הפודיום התייצבה (אחרונה, אך ראשונה בחסכון) קורבט ZO6 שכל בר דעת לו הייתה נופלת ההחלטה באיזה רכב לצאת ולהתחרות לא היה מכניסה לרשימת השיקולים.

ריצ'ארד האמונד מאיגוד העתונאים הבריטי (לא זה מ'טופ גיר'), לקח לידיו את הקורבט השרירית למסע ארוך בן יומיים והצליח לשפר את צריכת הדלק הממוצעת של האמריקנית הכבדה בלא פחות מ-61 אחוזים ביחס להצהרת היצרן. הקורבט הצליחה לגמוע את המרחק עם סך הוצאות כספיות של כ-66.4 לירות שטרלינג (כ-400 שקלים) וצריכת דלק ממוצעת של 10.7 ק"מ לליטר בנזין. הכול כמובן במתחם הקבוצה הנבחנת, תחת התנאים וההגבלות הסגמנטיות (משקל, פליטה).

נתון זה כאמור, ממכונית ספורטיבית בעליל החופנת תחת מכסה המנוע כ- 505 כ"ס ומהירות מקסימלית של כ-300 קמ"ש, בהחלט מכובד. "נהיגה חסכונית היא תוצאה של כמה מאפיינים יחדיו. היא אפשרית כמעט בכל מכונית ובתנאי שהנהג יודע לשנות את הרגליו תוך התחשבות בתנאי הדרך". כך אומר מארגן התערוכה רוס דירקין. לגביי הקורבט הוא מוסיף, "זו בסך הכול דוגמא לכך שאפילו מכונית חזקה יכולה לייצר נתוני צריכה מעולים אם הנהג מיישם ומשנה את סגנון הנהיגה שלו".

בצד השפוי

ולמרות התוצאה, קורבט אינה נמצאת בראש רשימת ההעדפות, בעיקר בימים טרופים אלה. עבור הצנועים, ששואפים לשמור בצורה טובה יותר על ארנקם, הנה מכוניות ששמרו על צריכת דלק טובה קצת יותר.

הסופר מיני של מאזדה, ה-2, התייצבה לתחרות עם הנוסחה המנצחת הכוללת מנוע דיזל בנפח 1.4 ל' ו-68 כ"ס. סו קוק וביתה אשר בשנה שעברה השתתפו עם מאזדה 3 MPS, המשיכו להציג יכולת חסכון משובחת כשהפעם נרשמת צריכת דלק של 29.9 ק"מ לליטר. מדובר על שיפור של 19 אחוזים ביחס למה שמצהיר היצרן עצמו.

פיאט 500 השתתפה אף היא בתחרות בגרסת ה-1.3 ל'. כשהיא מצויידת במערכת ה'אקו:דרייב' שהושקה בתערוכת פריז, העוזרת לייעל את פעולת רגל ימין, השיגה ה-500 צריכת דלק של 25.9 ק"מ לליטר. כאן עומד השיפור ביחס לנתוני היצרן על 9 אחוזים.

עוד ברשימת החסכון

סיטרואן C1 - 29.8 ק"מ לליטר
סיטרואן נימו – 29.8 ק"מ לליטר
פיג'ו 308 – 29.4 ק"מ לליטר
רנו קליאו סטיישן - 29 ק"מ לליטר
ווקסהול קומבו – 28.7 ק"מ לליטר
פיג'ו 107 – 27.4 ק"מ לליטר
הונדה אקורד – 26.2 ק"מ לליטר
פורד פוקוס – 22.1 ק"מ לליטר
שברולט אוויאו – 20.5 ק"מ לליטר
וולוו S40 - 19.9 ק"מ לליטר
פולקסווגן טרנספורטר - 18.6 ק"מ לליטר

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully