וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' ממשיכה בשלה

ירון אדרי

15.10.2008 / 16:03

יצרנית הרכב האמריקנית מתכחשת למצב הכלכלי העגום עם מספר דגמים משודרגים שיוצגו בתערוכת SEMA

למרות מצבה הכלכלי הקשה של אמא קרייזלר, לא יכולה דודג' להרשות לעצמה לחפף בתערוכת SEMA שתיפתח ב-4 לנובמבר בלאס וגאס. יחד עם חטיבת הספורט Mopar, תציג דודג' לא מעט דוגמאות שריריות בתערוכת השיפורים האמריקנית. באור הזרקורים, תעמוד כמובן הצ'אלנג'ר על גרסאותיה השונות.

מכונית ה'על' דודג' וויפר, תורמת את מנוע ה-V10 בנפח 8.4 ל' שלה לצ'אלנג'ר בכדי שלזאת יהיו בגלגלים האחוריים 600 כ"ס ו-77.3 קג"מ. נתוני תאוצה ומהירות לא נמסרו, אולי בכדי לנסות ולהסתיר את צריכת הדלק שלה. מה שכן רומזים לנו בדודג', נוגע להתנהגותה הדינמית המשופרת תודות ל-4 בולמי בילשטיין ומערכת בלימה משודרגת.

מבחינת העיצוב, מאמצת הצ'אלנג'ר מכסה מנוע השואב השראתו מהקודה של שנות ה-70, געגועים לתקופות טובות יותר מכל ההיבטים. זה כמובן עשוי קארבון, חומר שניתן למצוא גם בתא הנוסעים.

למי שדורש קצת פחות

מנוע הוויפר אמנם נשמע מפתה, אך שינוי זה נעשה כמובן רק בשביל "הדאווין". למי שאינו דורש יותר מדיי, מוצעת גרסה מתונה יותר, באופן יחסי כמובן. כך למשל, ניתן להסתפק בצ'אלנג'ר 'בלאקטופ' שם עיקר ההבדלים נמצאים במראה החיצוני כפי שניתן להתרשם מהתמונה.

אבל כמובן שניתן לבוא גם בדרישות, ובתנאי שמסלול המירוצים נמצא מעבר לפינה. הצ'אלנג'ר 'טארגה', שרק מבחינת ציבעה החיצוני נחשבת למכונית ירוקה, מיועדת להשתתף במירוץ 'טארגה ניופאונדלנד' שיערך השנה. המכונית שזוכה לכינוי 'סמנתה', שואלת גם היא רכיבים מסויימים מהוויפר אך יותר מכך, מגרסת הדראג של הצ'אלנג'ר. לגלגלים מאחור, מספק מנוע ה-V8 540 כ"ס ו-67.6 קג"מ. לתיבה הידנית 6 הילוכים ויחס ההעברה בדיפרנציאל שונה לטובה. גם כאן הותאמו בולמים ספורטיביים, הפעם מבית KW, ושודרגה מערכת הבלימה.

עוד תציג דודג' ב-SEMA לא פחות מ-4 גרסאות משודרגות לטנדר הגדול שלה – ראם. כל גרסה תיקח את הרכב לכיוון אחר, אבל בעיקר תראה לכל באי התערוכה כי עניינים ממשיכים כסדרם. בינתיים, לאור חרושת השמועות בשבוע האחרון, ישנו הרושם כי עד לפתיחת התערוכה כבר לא תהיה קרייזלר בבעלות אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully