וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה דילן 125

ערן טננבאום

17.10.2008 / 11:30

הוא לא ממש חדש בשוק, אבל אם עוד לא יצא לכם להכיר או שבטעות הספקתם לשכוח, אנחנו פה להזכיר לכם

לפעמים, מרוב שאנחנו עסוקים כל הזמן בדברים חדשים, אנחנו קצת מתעלמים מהעובדה, שחלק גדול ממה שכבר הספקנו לשכוח, עשוי לספק לנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים. וכזה בדיוק הוא הדילן 125 של הונדה.

גרסת ה-150 של דגם זה הגיע לארץ אי שם ב-2002, וכשנה מאוחר יותר הגיעה גם גרסת ה-125. תשאלו מה פתאום החלטנו לספר לכם עליה עכשיו? אחלה שאלה, ויש לנו אחלה תשובה! מרוב שאנחנו כל הזמן עסוקים בלדווח לכם על דגמים חדשים שרק מגיעים לשוק, קורה לפעמים שדווקא דגמים ישנים, שעדיין נמכרים, יכולים לתת לכם בדיוק את מה שאתם מחפשים, אבל אתם בכלל לא יודעים על קיומם. מצאנו כמה כאלו, והדגם דנן הוא הראשון בסדרה. אז בואו נתחיל.

מתחילים בהתחלה

כשהגיע הדילן לארץ, הוא נחשב לכלי סופר מתקדם מבחינה טכנולוגית. היום הוא לא ממש פורץ דרך, אבל המפרט עדיין מעודכן לצו האופנה. הוא כולל מערכת CDI חכמה, מערכת בלימה משולבת, מעודכן לדרישות זיהום האוויר ועוד. העיצוב סולידי אך צעיר, הקווים זורמים ונעימים, כשבנוסף, מאוד אהבנו את צביעת כלי המבחן בשחור מט. למרות ממדיו שאינם מאימים, הוא מרווח ונוח לאללה. המושב שטוח אך קולט את הישבן בשמחה, ומדרס הרגליים אמנם נחצה על ידי שדרה גבוהה שפוגמת ביכולת הנשיאה, אך זו אינה מפריעה לנוחות הרוכב.

המושב יחסית גבוה (תמצאו אותו אי שם במרחק 795 מ"מ מהרצפה), אבל הכידון ממוקם הרבה מעל קו הברכיים ותנוחת הרכיבה הכללית לחלוטין מעולה. תחת התחת תגלו שאפשר לאחסן קסדה שלמה (ופחות או יותר זהו), ועוד בתחום האבזור, הכלי מגיע עם רגליות מתקפלות לנוסע הנוסף, וו לשקיות וגם סבל מקורי.

המנוע מייצר 13.7 כ"ס (ב-9,000 סל"ד), וכשלוקחים בחשבון שהם אחראיים על שינוע כלי שמשקלו 120 ק"ג בלבד, זה בהחלט לא רע. בסיס הגלגלים נקבע על 1,330 מ"מ, ואלו בשילוב עם זווית הצידוד של הכידון, בהחלט מסבירים את רדיוס הסיבוב הקטן שלו. מלפנים תמצאו צמיג במידה 110/90-13, ומאחור אחד במידה 130/70-13. אלו מספיק גדולים בשביל לדאוג למרווח גחון של 130 מ"מ, שמאפשרים שקט נפשי בכל עליה וירידה של מדרכה ממוצעת בגובהה. עוד בחלקו הקדמי של הקטנוע תמצאו מזלג טלסקופי בקוטר 33 מ"מ, ובלם דיסק בקוטר 220 מ"מ. מאחור תגלו בולם כפול, עם אפשרות לשינוי עומס הקפיץ, ועל הגלגל עצמו בלם תוף בקוטר 130 מ"מ. ועד כאן הקטע הטכני.

תעשה ווילי

למרות שהמנוע ימשוך בשמחה את מחוג המהירות במעלה הספרות שעל השעון אל מהירות העולה על 100 קמ"ש, תחום המחיה הטבעי של המנוע ממוקם דווקא נמוך יותר. הזינוק מהמקום לא עוצר נשימה למרות שהוא בהחלט מוצלח, ולאחר מכן, מושך הקטנוע בעליצות מכל מהירות, עם שפע של כוח זמין (גם בהרכבה).

איכות הנסיעה משובחת למדי כמעט בכל תנאי האספלט. המתלים מצליחים לספק לרוכב הנאה משני העולמות ובאיזון מוצלח - רכות שמצליחה לספוג כמעט כל מה שיש לכבישי הארץ להציע בתחום הבורות והתחלואים, ויציבות נטולת טלטולים ונדנודים. בנוסף למתלים המוצלחים, ברור שלעבודת הספיגה תורמים גם הגלגלים הגדולים ("13, זוכרים?).

בתחום הבלימה, מציע הקטנוע כלי יעיל ומוצלח לכל קטנוען מתחיל או מנוסה. הוא מגיע עם מערכת בלימה משולבת אשר מפעילה את בלם הדיסק הקדמי גם בלחיצה על מנוף הבלם האחורי. את הבלם הקדמי אפשר לתפעל גם בצורה עצמאית ומי שבקיא ברזי הבלימה ימצא אותו כמספק בהחלט, למרות שהוא דורש לפיתה איתנה של המנוף. מי שלא מנוסה במיוחד בסודות התאוטה הדו-גלגליים, ימצא את המערכת המשולבת כבת ברית מוצלחת, וכך או כך, הבלמים טובים מאוד.

אז מי צריך כזה

לצורך נסיעות עירוניות, הדילן הוא פרטנר נפלא. יכולת ההשתחלות שלו טובה, הוא זריז מאוד ומצויד במרווח גחון נדיב. היציבות הכיוונית שלו מאפשרת נסיעה איטית בין טורי המכוניות ללא הצורך בהורדת הרגל, אפילו אם נוסעים ממש לאט. הוא משרה המון בטחון וגם מספק אותו.

עם תג מחיר של 19,980, הדילן הוא אחד מקטנועי ה-125 סמ"ק היקרים בשוק. בסכום הזה אמנם תוכלו לרכוש מגוון עצום של כלים אחרים בנפח זה, ותמיד ישאר לכם עודף, אבל לא יהיה לכם דילן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully