וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה רוק משטוטגארט

17.10.2008 / 11:57

לחגוג עשר שנים לנצחון בלה-מאן מצריך משהו יוצא-דופן. סדנת Roock נקראה למשימה וציידה את ה - 911, בכל מה שנחוץ לה בכדי לפאר את המעמד

עם כל כך הרבה סדנאות רכב משפרות בגרמניה, לעתים המעקב אחריהן מקשה על היצרנים לבחור מי בעצם עושה את עבודתו נאמנה, בצורה שאינה מכפישה את מידותיו של המוצר המקורי. באיזורי בוואריה הנרחבים ניתן למצוא את המובילות בעולם בתחום זה כגון ABT, קיחרר, בראבוס וכו. אם כי הראשונה נחשבת למשפרת רשמית של קונצרן פולקסוואגן. כמו גם בראבוס עבור מרצדס בחלק מהמקרים.


רוק נחשבת לטיונרית מזן מעט שונה. משום שמוצריה נועדו בעיקר עבור מכוניות שייעודן המרכזי, הוא גמיעת סיבובים שוחקים לאורך מסלולי המירוץ בעולם. הסדנה הגרמנית היא היחידה מבין קבוצת המשפרים הלאומיים, שאת בסיס פעילותה מיקמה דווקא באטלנטה ארה"ב – קרוב להתרחשויות זירת הספורט המוטורי המקומי באיזור ג'ורג'יה. היא אינה משפרת דגמים אחרים למעט מכוניותיה של פורשה, כשאת מרבית האמצעים, מרכזת עבור תוספות ושדרוגים למערכות המנוע ואמצעי פליטה ויניקה משופרים. הפרוייקט האחרון שלה הוא הסבת ה-911 (977) לורסיה קרבית וחזקה שתוצע למכירה כבר בקיץ הקרוב בארה"ב ואירופה. היא כונתה על ידה ROOCK RST 600 LM , כשבנוסף לשם הסדנה המעטר את צמד הדלתות, הטמיעה בה יכולת טכנית מהגבוהות מבין שלל הגרסאות המשודרגות שיצאו מפי סדנאות נוספות.

עם עין על מלאכת הקוסמטיקה, קשה שלא להתרשם כי נעשה כאן ניסיון ממשי לקרב אותה אל גרסת המסלול. חישוקי אלומינים קלי משקל מוזהבים, צביעה שחורה ועמוקה, וקיט חיצוני עם דיפיוזרים המסיטים את האוויר לקירור הבלמים, אשר ישמשו עזר בהצמדתה לכביש. את תא הנוסעים - משלימים צמד כסאות קרבון, עם רתמות ארבע נקודות וקונסולה הכוללת צמד מתגים, השולטים על כיוון המתלים וכמובן - לחצן התנעה הכרחי.


למנוע הטווין טורבו (flat six) בנפח 3.6 ל' של ה-911, הוסיפה הסדנה מערכת פליטה מבוססת טיטאניום, דיסקים מחורצים ענקיים בקוטר של 380 מילימטרים, החלפה של מערכת ניהול המנוע- על מנת למנף את ההספק הכללי שנסק אל 602 כ"ס (LM 600 כאמור), כשהשיגור למאה קמ"ש, אורך כעת רק 3.1 שניות לעומת דגם הבסיס של ה -911, שמושך עוד 4 מאיות על עבר יעד זה. המהירות המרבית לעומת זאת, טיפסה רק במעט ונעצרה על 212 מיילים שהם כ- 340 קילומטרים לשעה.


הפורשה תוצב בתערוכת הרכב בלוס-אנגל'ס (ואם אתם בסביבה, זו רק אחת מיני מספר סיבות לקפוץ לשם), אך החברה כמובן מציעה מכלול שלם של אפשרויות שיפור לכל דגמיה של החברה. אגב, במידה ואתם מתעקשים להניח ידיכם על הגרסה הזו, המחיר הוא כרבע מיליון דולר לפני מיסים מקומיים, שהם כמיליון שקל לערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully