וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברני רוצה שיווין

18.10.2008 / 10:05

כשעונת הפורמולה-1 נמצאת עיקול וחצי לפני הסיום, הבוס, ברני אקלסטון, שולף עוד הברקה שאין לה דבר וחצי עם תורת התחרות

איגוד ה-FIA, הודיע ביום חמישי האחרון, כי הוא מעוניין להחיל סטנדריזציה בשימוש המנועים לכל הקבוצות בסבב החל משנת 2010, לתקופה של שלוש שנים. את התקנה המעורפלת הזו, רוצים הראשים להטיל על כל הקבוצות מתוך כוונה למתן את הדומיננטיות של הקבוצות החזקות דוגמת פרארי, מקלארן, ב.מ.וו ורנו. במילים אחרות- האיגוד רוצה (מנסה) לגרום לשני שינויים משמעותיים. הראשון- להוזיל עבור הקבוצות את עלויות פיתוח המנועים. השני - לגרום לכך שהקבוצות הקטנות שממילא משתמשות במנועים שאינם תוצרתם, יקבלו סיכוי הוגן כמו שארית הלהקה על הגריד. דהיינו, מנוע מתוצרת אחת, לכל הקבוצות.

בראיון שהעניק ראש ה-F1 ברני אקלסטון ל"אוטוספורט", הודיע כי לדעתו אף לא קבוצה אחת תנטוש את מגרש המשחקים למרות השינויים אותם רוצה האיגוד להפעיל. " הקבוצות כבר הצהירו שהן מעונינות שכולם ישתמשו במנועים אחידים. אנחנו בסך הכול מקווים להעניק הזדמנות שווה לכולם". כאמור, הקבוצות אשר נכנסו השנה לסבב הסכימו למעשה לתכנית זו למשך 3 שנים, עד שנת 2011. הרעיון המקורי הרים את ראשו לפני כשלוש שנים לערך כששמונה חודשים לאחר מכן במירוץ הבריטי בסילברסטון, הודיע הנשיא השנוי במחלוקת מקס מוסלי, כי פיתוח המנועים ייכנס לקפאון מתמשך של תקופה כבת 3 שנים החל מ-2008, על מנת לייצר תחרות יותר מסקרנת, בתקופה בה נראה היה כי הפורמולה-1 מנמנם את כולם.

את ברני אקלסטון, כך זה נראה, ההחלטה הזו לא מספיק מטשטשת את יתרונם של אלו בעלי אמצעי השדרוג הכלכלים. המצוקה הפיננסית עליה דובר לאחרונה – שכמעט והביאה לפרישתן של שתי קבוצות, מסיטה את תשומת ליבו בנקל מיצר התחרות הטבעי אותו רוצים כולם להטמיע בענף הספורט היקר בעולם. " אני רוצה לדחוף ולדחוף, כמה שניתן את ההומולוגציה של המנועים. המנוע האחיד יהיה שווה ביכולותו עבור כולם, כמו כן, נאפשר רק שני שינויים מיטיבים עם יחידת הכוח במשך העונה כולה כך שההוצאות יקטנו בצורה משמעותית". כך אמר לאחרונה לעיתון הטיימס הלונדוני.

מיותר לציין, שאצל המתחרות הכבדות, התקנה הזו אינה מתקבלת בהבנה. לתקוע את פיתוח המנועים בקבוצות כגון הונדה, פרארי, מקלארן, ייגרע לא רק מהתחרות אלא ישפיע גם על הזנקת פיתוח מנועים סדרתיים. התחושה הרווחות היא שהאיגוד תר אחר שיטה אחרת להטיל הגבלות על הקבוצות הגדולות. וביום שלאחר המירוץ בסין, בו מתכנסים כולם לדון בנושא, ישתמשו בהחלטה זו במשא ומתן מול איגודי הקבוצות בניסיון להגיע לאיזשהיא פשרה אמצעית.

העתיד של הפורמולה-1, עוד עלול להתקל באותה תחושה לא אחידה הקיימת היום בתעשיית רכב המדרבנת הכלאה של סלט רב-פריטים. במקום לגרום לקבוצות לעמול קשה ולדחוף את הספורט קדימה, ה-FIA בוחר בדרך של סנקציות שיכופפו את כולם למעין זחילה איטית אל עבר דגל השחמט. הקבוצות הקטנות- טורו רוסו, רד-בול, וודאי יזכו מכך ללא מעט נחת. אך הקבוצות להן ממון ואמצעים, עוד עלולות לקום לבוקר אחד הזוי לחלוטין בו כל מה שנותר מהמכונית, הוא הסמל מלפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully