וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו מהממהרים

כולנו ממהרים, אך עד כמה? עמותת 'אור ירוק' ערכה משאל מקיף בקרב נהגים שהחליטו להתוודות לתוך האפרכסת

עד כמה אנו באמת מוכנים להודות בטעותנו? אי אפשר לומר על הנהג הישראלי שהוא "כשר למהדרין" בכל מטר ומקטע דרך בכבישי הארץ. מצד שני, להאשים אותנו בנסיעה במהירות מופרזת איכשהו תמיד מובילה להעמדה לדין, כאילו מדובר בפקטור הכי משמעותי המביא לעלייה בכמות ההרוגים. עמותת 'אור-ירוק' נעזרה בשירותי חברת 'טלסקר' על מנת למצוא נתונים מעט יותר עובדתיים לתחושה הפסימית.

1,000 אנשים נעתרו לקומץ השאלות של הטלפנים והטלפניות. מתוך נתונים אלו, עלה כי בין 50 ל-75 אחוזים מכלל הנהגים מודים כי עברו את המהירות המותרת. מהו התירוץ הכי נפוץ? "אין לי זמן" ו"אני ממהר" כיכבו בראש מצעד האמתלות. 47 אחוזים דיווחו שאין להם יד בעבריינות מסוג כזה, 31 אחוזים הודו כי נהגו במהירות העולה בכ-16 קמ"ש מעל המותר ו-22 אחוזים הסתפקו רק ב-15 קמ"ש מעבר למגבלות החוק. כמו כן, קבוצת האנשים שהודתה כי היא חפה מכל פשע, הקדישה לא מעט זמן להתלונן אל אלו שכן לוחצים על המצערת מעבר למותר. אחוות הנהגים.

החלוקה הדמוגרפית חשפה, כי תושבי הצפון גורסים כי מהירות מופרזת מסוכנת יותר בחלק זה של המדינה לעומת השרון וסביבת ירושלים. באיזורים אלו, הצפיפות והדוחק העירוני מונע מהנהגים לעבור את המהירות המותרת בצורה חריגה ושכיחה כפי שמתרחש במחוזות מרוחקים כמו גוש דן והשפלה.

אחוז לא קטן ממשתתפי הסקר הודו כי הם רואים במהירות מופרזת חלק בלתי נפרד מהנסיעה היום יומית, זאת משום שחלקים גדולים מדרכי ישראל מאפשרים נסיעה מהירה יותר על פי תנאי הדרך כל עוד מדובר על קפיצה של כ-15 קמ"ש מעל המותר. יותר מ-38 אחוזים מהנהגים דיווחו כי נסעו במהירות העולה על 90 קמ"ש בדרך בינעירונית, 20 אחוזים סיפרו כי המהירות בכביש 6 נמוכה מידי לטעמם והם חוצים אותה באופן קבוע. אחוז דומה דיווח כי עבר את המהירות המותרת גם בכביש עירוני, כשמספר זהה של נסקרים טען שיש להגביר את המהירות המותרת בחלקים אלו.

ומיהו הנהג הישראלי העבריין? גילאי 17-34 הנמנים עם קבוצת הרווקים המשכילים עוברת על המהירות החוקית בכ-16 קמ"ש, בעוד המין היפה דבק בעמדה נטולת אשמה עם אף לא הודאה אחת על נסיעה במהירות מופרזת בקירבן.

ההתעקשות הבלתי הגיונית וההדבקות לאכיפת עבירת המהירות, נראית כמו פתרון קליל ביותר למילוי קופת המדינה. חבל שסקרים מסוג זה, מחפשים דווקא את הנהג העבריין במקומות מרוחקי אוכלוסייה שרק מאמתים את חוסר שביעות הרצון מהאצבע הקלה על הממל"ז. עוד חבל הוא כי עמותת 'אור ירוק' "מאמצת" לאחרונה גם היא את חטא המהירות, ובכך חוטאת למטרות לשמה הוקמה.

האם יש להעלות את מהירות הנסיעה בכבישי ישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully