וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם ראשו... נמכר!

20.10.2008 / 10:43

קייטרהאם חששה ממחירה הגבוה של הלוונטה V8, בעיקר לנוכח המשבר הכלכלי בעולם, אך כל 8 היחידות נמכרו טרם ייצורן

לפני מספר חודשים חברה קייטרהאם לסדנת RS. הנישואין הניבו את מה שיהיה ככל הנראה הדגם החזק אי פעם שיצא ממפעלי החברה. "אין גבול לחלומות", כך אמר מנהל קבוצת RS ראסל סאבורי על הקייטרהאם לוונטה V8. אי אפשר להתכחש לכך, שלקחת מכונית המבוססת על כל מכלוליה של הקייטרהאם סופר-7 המאכלסת בגנים שלה את יכולותיה המגוונת של לוטוס, אמור להוליד משהו יוצא דופן ומיוחד.

את התכנון המקורי, ערכה כמובן קייטרהאם תחת שלדת ה-7. אך בכל הקשור לשיפורי המנוע, שדרוג המתלים ומערכות הפליטה, לאלו דאגה RS, שיעמדו בקנה אחד עם המוצר המקורי והמוכשר. הביצועים של הרודסטרית פוצלו לשתי גרסאות - מגדש 'על' ויחידה אטמוספרית. המנוע עתיר היכולת בנפח 2.4 ל' 40 שסתומים (!), מנפק בגרסה המוגדשת 500 כ"ס כשביחידה האטמוספרית נגרעים כ-100 סוסים ממנו.

הביצועים הלא שגרתיים, מעמידים אותה בקנה אחד ומעבר לו, כמעט עם כל מכונית 'על' או גרסה קיצונית שאתם יכולים לחשוב עליה. את 520 הק"ג שלה, מטיס המנוע למאה קמ"ש בפחות משלוש שניות, כשמהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-240 קמ"ש. לשם הבהרה, נתונים אלו מספרים כי יחס כוחות הסוס למשקל הוא כ-1,000 לכל טון. וזה כפול מהבוגאטי וירון.

הרוכשים המאושרים של הלוונטה, אשר יכססו ציפורנים כ-12 חודשים עבורה, יאלצו כעת להיפרד מלא פחות מ-115 אלף לירות שטרלינג (כ-736 אלף שקלים לפני מיסים), מה שהופך אותה לא רק לקייטרהאם היקרה ביותר, אלא לאחת המכוניות הנדירות בעולם, שתעשה את דרכה המהירה לחיקם של האספנים הרעבים. כמו כן, מדווחת החברה כי לצד מכירותיה של הלוונטה V8, נתוני המכירות של הקיץ האחרון חיוביים, כלומר נרשמת הצלחה להימלט מהמשבר הכלכלי הפוקד את שאר היצרניות הקטנות בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully