וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרוע הארוכה של המשבר

20.10.2008 / 11:22

גם אירופה כמו ארה"ב, סופגת מפלות בתחומי המכירות. מה קורה ביבשת הסמוכה ומי עדיין מדשדש לו למטה

במהלך השנה האחרונה צפינו בפריצה של טכנולוגיות היברידיות ובזרם של אלטרנטיבות מחושמלות. כולם מצפים כי פתרון למשבר הדלק, יפתור את הפלונטר הנכרך סביב צווארן של היצרניות. מאידך, קיימת מגמה מאוד ברורה של סגירת מפעלים וצמצום הייצור הסדרתי, שנראה לא פחות מאיים מכל ברוך אחר הנפל לחיקם.

ארה"ב, אוטוטו לפני בחירות ואם תשאלו כל אחד מהבוחרים מה הוא מצפה מהמועמד הנבחר, 80 אחוזים יתעלמו מהכאוס בעיראק ויגידו שהם מקווים לנס של ממש לנוכח המשבר הפיננסי. צמד האמריקניות הגדולות, מהלכות על חבל דק מאוד. פורד נמצאת בביצה כה עמוקה, שהמכירה של וולוו נדחקה הצידה בשל הרווחים שניתן להפיק ממכירת מאזדה. ג'נרל מוטורס לעומתה, השקיעה סכומי עתק בפיתוח השברולט וולט שאם תגיע לייצור במועד ותניב משהו מעבר להד התקשורתי, יראו בה הפתעה לא פחות גדולה מהשפעות הקריסה של להימן ברדרס. אבל זו רק טיפה בים הצרות בפתח דלתן של השתיים.

באירופה לעומת זאת, בפרט בבריטניה, המצב לא פחות גרוע וזה בלשון המעטה. אך יש כאלו השואבים עידוד ונחמה ממקורות אחרים לגמריי - כמו עמידה ביעדי פליטות מזהמים או מכירות פטריוטיות של יצרניות קטנות. חודש אוגוסט 2008 ביבשת הבריטית, היה הגרוע ביותר עבור היצרניות והסוכנויות מאז 1966 בו נרשמה ירידה של כ-18 אחוזים בכמות המכירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בארצות השכנות, עומק השקיעה צונח לפערים פי כמה יותר משמעותיים. חודש אוגוסט בספרד, הציג צניחה (חופשית, עם יציקת בטון דבוקה לרגל) של קרוב ל-41 אחוזים ביחס לשנת 2007, איטליה עם 26 אחוזים, שוודיה רשמה נסיגה של 22 אחוזים ואחרונה (ראשונה) ברשימה- גרמניה עם 10.4 אחוזים.

בהילוך אחורי

ומה באשר למותגים? לנד-רובר, ספגה מכת גחון עם נפילה של 54.9 אחוזים (!) לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה מכרה 4445 מכוניות לעומת 2006 בלבד לחודש אוגוסט של השנה - בכל רחבי אירופה. סאאב וולוו לא מצליחות להתרומם ורושמות נפילה של 26 אחוזים כל אחת, כשבתחתית הרשימה השחורה, נמצא את אלפא-רומיאו, שלא מאכזבת כל שנה עם אותה מסורת של עיצוב מנצח ומכירות מבישות.

במספרים, המשבר של האיטלקיה נראה כך: בשנת 2007, מכרה החברה 102,880 כל-רכב. השנה – החברה הצליחה למסור רק 69,894 מכוניות. הפסד של 32 אחוזים ביחס לתקופה הזהה בשנה שחלפה לה. בישראל, השוק פועל מעט אחרת ולמרות זאת, גם כאן נרשמה ירידה כללית של שבעה אחוזים במהלך חודש ספטמבר. משבר בהמשכים.

  • עוד באותו נושא:
  • משבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully