וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטית מפולפלת

MG נאבקת למצוא את דרכה חזרה ליבשת האנגלית אך בינתיים, תסתפק בצ'ילה עם דגם סאלוני המבוסס על מכונית בת 10 שנים

תחושה לא נעימה עברה על היבשת הבריטית עת סגירת MG לפני 3 שנים. החברה שהביאה לעולם את הרודסטריות הבריטיות במחיר שפוי, לא הצליחה להתאושש מהכסאות המוסיקלים שחלפו עליה מידי כמה שנים. ב.מ.וו הייתה האחרונה שניסתה את כוחה בהצלת המותג, אך ללא הועיל. ב-2005 נמכרה MG ב-53 מיליון לירות שטרלינג לחברת Nanjing Automobile הסינית שגם היא, נרכשה בסופו של דבר על ידי SAIC השכנה.

החזרה של MG לכותרות החלה לפני כמה חודשים עם הודעה על חידוש ייצורה של ה-TF. הדו-מושבית הבריטית, שהוצגה באמצע שנות ה-90 הייתה אמורה להוות חלק גדול מהקאמבק הנוסטלגי של החברה לזרועותיו של הנהג האנגלי, אך במשך השנים, קפא על שמריו העיצוב כמו גם איכות חומריו וסלל את הצלילה חזרה למטה.

ספק אם כיום תחת בעלות בריטית, MG הייתה מנסה לפעול באותה דרך בה SAIC מייעדת לה בשלב הנוכחי. היצרן הסיני החליט שזו דרך רווחית יותר (כנראה), לבדוק את תגובת השוק לסמל האוקטגוני עם החדרת מכונית סאלון ליבשת הדרום אמריקנית. לשם כך, לקחו הסינים את הרובר-75 העייפה, שהייתה נפל לא פחות אימתי מחווית הנסיעה במטרו הקטנה, שדרגה את השלדה בכמה תוספות מודרניות ובתא נוסעים מעודכן, כשבחרטום – הטמיעה מנוע של רובר מסדרת K בנפח 1.8 ל' טורבו.

שמה הרשמי טרם נקבע אך ככל הנראה תמותג תחת השם - MG-550. מחירה בצ'ילה ינוע בין 9,000 ל -10,000 מיליון פזוז, שהם כ-64 אלף שקלים לפני מיסים ישראלים. החברה אינה מתכוונת לשווקה מחוץ לגבולות אלו, או לשווקים אחרים. אך דווקא יודעי דבר בבריטניה מספרים כי להערכתם, ה-MG הסאלונית תגיע לייצור דווקא במפעל המקומי הנמצא בלונגברידג', שם גם מיוצרת ה-TF. איך שלא יהיה, ההיסטוריה חוזרת בטעם אמורפי לחלוטין.

  • עוד באותו נושא:
  • סאיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully