וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד הפועלים

22.10.2008 / 10:36

העבר של פורד מוכר וגם ההווה ידוע, אך את העתיד קובעים בינתיים סטודנטים לעיצוב והנדסה עם גרסת שנת 2015 למודל T

חגיגות 100 השנים למודל T של פורד חולפות על פנינו השנה וכחלק אינטגרלי מהחבילה, החברה הטילה אתגר עיצובי והנדסי על מספר אוניברסיטאות בעולם על מנת למצוא את האיש הנכון והדגם הנכון, שייקחו את הקונספט הכי פשוט לעתיד הכי מעורפל. שש אוניברסיטאות נבחרו עבור המשימה כשהפרס הכספי יעניק למנצחים צ'ק על סך 25 אלף דולרים.

מבין המתמודדות, רק אחת מגיעה מאירופה והיא אוניברסיטת Aachen, הממוקמת בעיר קולון שבגרמניה. למרות זאת, היא לא הייתה היחידה שהתמודדה בעקשות על הפרס הנחשק. גם אוניברסיטת דיקן באוסטרליה הייתה קרובה מאוד לצלחת, אך נאלצה לוותר לנוכח העליונות הגרמנית ולבסוף הוכרזה רק כמנצחת שנייה אך לא שווה. שמונה הסטודנטים של האוניברסיטה הבווארית, נאלצו להתמודד עם מגבלות שנמסרו לראשי הפקולטות, טרם העלו משהו על הנייר. אלו הורכבו מתלמידים גם מהחוג לעיצוב וכן מהחוג להנדסה, בכדי להביא את המוצר לאקזמפלר אחיד ברמתו.

פורד לא הקלה על הצעירים והטילה על המעצבים סנקציות גם בנושא המחיר – לא יותר מ-7,000 דולרים. המבנה הכללי צריך להיות פשוט וארגונומי, גם על מכלוליו, כפי שהיה בדגם המקורי. קלות משקל היא הבסיס המרכזי ובנוסף, חייב לעמוד בטווח נסיעה של 125 מיילים, שהם כ-202 ק"מ לערך עם מרחב מחייה נאות, לשני אנשים לפחות.

מה שהשיגו הסטודנטים, נתמך בדעה שהעתיד אכן מצטמצם בממדיו ולנוכח ההגבלות הכלכליות וההנדסיות שהטילו עליהם, הצליחו לייצר מכונית בשווי 6,780 דולר לה שלושה מושבים (נהג מלפנים ושני נוסעים מאחור) ומשקל כללי שאינו עולה על 800 ק"ג. השלדה, שילוב בין סדאן ופיק-אפ, נעה על מתלים מתכווננים ואת הכוח תספק יחידת הנעה היברידית קטנת נפח ורמת פליטה (משוערת) הנעה בין 54 ל-100 גק"מ CO2. מעניין אם ניתן יהיה להשיג בעוד צבעים פרט לשחור. התשובה - בשנת 2015.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully