וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול גם שומע

24.10.2008 / 8:03

עוד מעט לא ניתן יהיה "להפציץ" במוזיקה. אוסטרליה החלה בהתקנת מצלמות לאכיפת גובה הצליל הבוקע מכלי-הרכב

לפני 10 שנים, מצלמות המהירות החלו להופיע להם בכל נקודה בעיר ומחוצה לה. הועיל או לא, למראה של הדחליל האלקטרוני והשמן, החל להיבנות מעמד פולחני של אויב הנהג מספר 2, לצד משטרת התנועה הקטנונית לעתים. בפועל, ההרתעה עובדת. לא תוכלו להגיד שלא, משום שכמעט כל נהג החולף על פני מצלמת מהירות, בולם או עוזב את המצערת, מהר יותר מההתרסקות הכלכלית המלווה אותנו לאחרונה.

עד היום, חשבנו שנוכל להתחמק מהפלאש המפתיע. אבל מהדציבלים, זה כבר סיפור אחר. מצלמות המהירות עומדות לקבל חיזוק קולי בדמות מיקרופונים המוצמדים למצלמות התנועה. אלו נמצאים בפיתוח כבר למעלה משלוש שנים אך השימוש בהם טרם הופץ בקרב נתיבי תנועה ראשיים או כלל נפרס בצורה ציבורית בדרך כזו או אחרת.

באוסטרליה, שם נמצאים גם כנראה האנשים הכי רגישים בעולם, פותח המוצר על ידיAcoustic Research Laboratories , והם החלו בפריסת הטכנולוגיה החדישה בעיקר בתחומים בינעירוניים וקרבתם. המטרה הכללית – לתפוס מכוניות מרעישות העוברות את תחום הדציבלים הבלתי סביר לדעתם, הפוגע באיכות חייהם של תושבים הגרים בסמיכות לנתיבים עירוניים מרעישים או סבך אורבאני צפוף במיוחד.

בסיטואציה הזו, התוספת ההרתעתית אמורה לגרום לפאניקה לא קטנה אצל חובבי האמפליפיירים והבאסים קורעי עור התוף. המצלמות יסמנו כל נהג שיעבור על מגבלת השמע המוגדרת אותה יקבעו מיישמי החוק, עם קנסות כבדים לבעלי מכוניות שיצפצפו (תרתי משמע), על האכיפה המוגברת. לא עוד נסיעה בחוצות העיר בחלונות פתוחים או הרעדה של לוחית הרישוי. הנה הם באים, ימים של שקט.

המצלמה תשמור עד 10 שניות של הקלטה אודיו-ויזואלית לכל רכב מרעיש, עם יכולת אחסנה פוטנציאלית של עד 10,000 דוחות כאלה לפני שיש צורך לרוקן את הדיסק הקשיח שבה. למרות שכרגע השימוש המרכזי הוא לנטר רעש הנפלט ממכוניות מסחריות, בפרט אלו המשתמשות במערכות בלימה מבוססות דחיסת לחץ המייצרות רעש חריג במונחי תעבורה, מספרת החברה כי בעתיד יחלו לצייד גם שטחים עירוניים, שיעקבו אחרי "עברייני" סאונד הגורמים למטרד שכונתי על ידי מערכות שמע מחרישות אוזניים.

המגבלה היחידה לה מחפשים פתרון מיידי ועליה עמלים כרגע המפתחים, נוגעת למיקום הגיאוגרפי וליכולת לעמוד בטמפרטורות חיצוניות. המצלמה מסוגלת לפעול, רק בטווח מוגבל שבין 5 ל-40 מעלות צלזיוס. כך שקיימות מדינות בהם האקלים המשפיע בצורה דרסטית על השימוש במכשירים טכנולוגיים יגרע מאמינותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully