וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דינוזאור למתחילים

ערן טננבאום

26.10.2008 / 9:50

כשמשהו בנפח 125 סמ"ק מקבל שם יומרני כמו 'טי-רקס' אנחנו מיד מרגישים צורך עז לבדוק אם הוא טורף או צמחוני

איך לוקחים כלי תמים, בנפח לא מזיק, עם מראה לא קרבי, לא ספורטיבי ולא מיוחד, ונותנים לו שם של אחד הטורפים האימתניים שכדור הארץ שלנו ראה אי פעם. עכשיו, אחרי שרכבנו עליו, זו לחלוטין חידה בעינינו, ומיד תבינו גם למה. בינתיים נספר לכם, כי הזיקה היחידה שבכל זאת הצלחנו למצוא בין השניים, נעוצה באחד ממכלולי הקטנוע - יש מצב שלוח המחוונים שלו היה נחשב למודרני, פחות או יותר בתקופה שבה הדינוזאור עצמו ושאר בני מינו עוד הסתובבו על פני הכדור.

מה יש לנו פה בכל זאת

כפי שניתן לראות בתמונות, הטי-רקס הוא קטנוע בעל ממדים ממוצעים. הוא שוקל 111 ק"ג, מצויד במכלולים פשוטים למדי - בלם דיסק מלפנים, תוף מאחור, צמיגים בקוטר 12 אינטש, בסיס גלגלים באורך 1,265 מ"מ, ומכל דלק שמסוגל להכיל 6.7 ליטרים. מידע נוסף אותו התמונות אינן מספרות הוא היותו מצויד במנוע בנפח 125 סמ"ק, ארבע פעימות, בוכנה אחת וקירור אויר. אם זה נשמע לכם כמו מפרט טכני מעט עני, זה כי זה בהחלט ככה.

למרות זאת, מבחינה ויזואלית הוא נראה לא רע. הוא אמנם לא בדיוק פאר טכנולוגי, אבל יש לו נוכחות. המושב יחסית מרווח אבל רחוק מלהיות נוח. מדרס הרגליים שטוח ומאפשר נשיאת חפצים, ותנוחת הרכיבה עצמה לא רעה. רוכבים גבוהים עשויים לגלות כי הוא צפוף, וגם הברכיים נתקעות פה ושם בכידון כשמסובבים אותו בלי להזיז אותן מהדרך. תחת המושב יש תא לא גדול שיכיל קסדה שלמה בקושי, וזהו. די פשוט עד כה.

על מה הרעש

המנוע בהחלט מודיע כשהוא עובד, אבל למרות שהוא מייצר רעש לא מבוטל, הוא לא ממש מספק זינוק חריג או תאוצות שירשימו רוכבים לידכם, אלא אם מה שנמצא להם בין הרגליים זה אופניים. מחוג המהירות מטפס בעצלתיים במעלה השעון ובתנאים רגילים יחצה את קו ה-100 קמ"ש, אבל ברגע שזה יקרה, אתם עשויים לקבל תחושה מוזרה שהכלי קצת עושה לכם טובה שהוא מוכן להגיע למהירות המסחררת והלא חוקית הזו.

מעבר על מהמורות מגלה עד מהרה כי זו לא מהפעילות החביבות על הטי-רקס. הוא מתקשה לסנן אותן ביעילות, ולמרות שהן אינן מצליחות לפגוע בקו הנסיעה הנבחר, אין הן נעימות כלל ועיקר. נסיעה על כביש פגוע במיוחד תורגש היטב ע"י הרוכב.

למרות היכולת שלו לשמור על קו הנסיעה, להתנהגות של הכלי בסיבובים צריך להתרגל. את המידע המתקבל ממנו במהלך סיבוב כל שהוא, אני יכול להגדיר בצורה הטובה ביותר על ידי שימוש במילה - 'מוזר'. הוא לא ממש גורם לרוכב להרגיש בטוח, ומי שמתכנן לתרגל עליו 'קווי מרוצים', יגלה מהר מאוד שהוא יושב על הכלי הלא נכון.

גם בתחום הבלימה, לא ממש נכונה לנו הפתעה. היות ולא ציפינו למשהו חריג בכל הקשור ליכולת התאוטה, אלא למשהו שיוגדר כממוצע, לא התאכזבנו. הבלם הקדמי עושה עבודה לא רעה בסה"כ, וטוב שכך, שכן יכולת התרימה הכללית של בלם התוף האחורי למאמץ הבלימה, די מוגבלת בסופו של דבר - במיוחד כשמאיצים את הכלי לכיוון קצת היכולת שלו, ואז מבקשים ממנו להיעצר.

נו, אז מה

התנהגות הקטנוע בנסיעה עירונית על כבישים שאינם דורשים עבודת מתלים נירוטית, נעימה בסה"כ. יכולת ההשתחלות שלו טובה, בעיקר בזכות זווית הצידוד המכובדת של הכידון, וכל הפעילויות העירוניות כמו נסיעה איטית בין טורי מכוניות, קיפוץ מדרכות וכו, יושבות עליו לא רע.

חשוב לזכור כי הטי-רקס, למרות שמו היומרני, הוא קטנוע פשוט, עם מחיר פשוט, שמיועד לרוכבים מתחילים שבסה"כ רצו להגיע מפה לשם, ואם אפשר, גם בחזרה. הוא לא מתיימר לעשות שום דבר מעבר לזה, ודי להביט במחיר האטרקטיבי שלו בשביל להבין את זה. אם שכחנו לציין, תמורת 12,990 ש"ח, אתם יכולים להיכנס לאולם התצוגה של PGO והוא יכול להיות שלכם. כשלוקחים בחשבון את המחיר, התמורה שהוא מספק בהחלט סבירה. אם זה היה תלוי בנו, היינו מחפשים לו שם טיפה פחות מאיים, וקצת יותר הולם. משהו בסגנון 'מיצי'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully